eehgil Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Dette gjelder en 2011 E91 316d N47. Fikk tilbake bilen fra en større reparasjon på verksted idag. Når jeg ser under panseret stusser jeg på tre hull i karoseriet like bak ekspansjonstanken. Det er tre ganske store hull der jeg ser rett ut på hjulet/fjørbeinet. Noen som vet om det skal være slik? Eller om det enten mangler noe inne i motorrommet eller en del av innerskjermen inne i hjulbuen? Evnt. noen som har samme type bil som hadde kunnet sjekke hvordan det ser ut. Mulig jeg blir lurt av at det er snø, og at hullene viser mye bedre når snøen "lyser opp" under hjulet - og at det alltid har vært slik.
ogee1 Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 (endret) På min bil (E87) sitter det ei elektrisk sirkulasjonspumpe der. Du har ikke denne pumpa og da har sikkert hullene alltid vært sånn. Før facelift hadde klimaanlegget en funksjon som ga restvarme inn i kupeen. Da sto det "Rest" i midten av den ene runde knappen. Etter facelift ble denne funksjonen fjernet og erstattet av "All" som gjør at du stiller samme temperatur på begge sider med den venstre knappen. Den elektriske pumpa var for restvarmefunksjonen. Endret Januar 20, 2016 av ogee1
Mjukas Skrevet Januar 20, 2016 Skrevet Januar 20, 2016 Hvor stor var reparasjonen? Har bilen webasto? Jeg har en pumpe der på min bil, men den er prefacelift som nevnt over og med webasto. Enig i at det ser lit rart ut med hullene, men jeg andre hull som ser ut som de egentlig ikke skal være der så tror ikke du skal være for bekymret
eehgil Skrevet Januar 21, 2016 Forfatter Skrevet Januar 21, 2016 (endret) Takk for svar begge to, det høres fornuftig ut. Har ikke webasto nei. Reparasjonen på registerkjede, usikker på om motoren var ute, muligens bare gearkasse. Endret Januar 21, 2016 av eehgil
Mjukas Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Hvis det skulle vært noe der så må det ha vært sirkulasjonspumpe til restvarme eller webasto. Hvis de bare har fikset registerkjedet tviler jeg på at de har tullet med slanger/pumper til kjølevannet
Hansh Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Jeg har restvarmefunksjon og de hullene, så de har vel kanskje heller med Webasto å gjøre? Tror ikke du mangler noe i hvert fall. Har de virkelig tatt bort restvarme på facelift? Det er jo en fantastisk funksjon nå om vinteren, særlig når vi for tiden har det svært kaldt i Bergen.
Tore Kn Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Hei, hei! Jeg har en 2011 E91 med akkurat de samme hullene. Rest-varme funksjonen styres nå fra Radioen. Evt. navi for de som har det?
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Har de virkelig tatt bort restvarme på facelift? Det er jo en fantastisk funksjon nå om vinteren, særlig når vi for tiden har det svært kaldt i Bergen.Det jeg skrev om facelift gjelder E87, som jeg er kjent med. Nevnte det fordi E9x ofte er veldig lik. Hansh reagerte på dette 1
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Hei, hei! Jeg har en 2011 E91 med akkurat de samme hullene. Rest-varme funksjonen styres nå fra Radioen. Evt. navi for de som har det? Vet du hvordan kjølevæsken blir pumpet rundt i din bil når motoren er av? Er den elektriske pumpa flyttet et annet sted?
Tore Kn Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Vet du hvordan kjølevæsken blir pumpet rundt i din bil når motoren er av? Er den elektriske pumpa flyttet et annet sted? Nei, aldri tenkt over dette.....
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Nei, aldri tenkt over dette.....Men du er sikker på at du har restvarmefunksjon som varmer kupeen?
haakotho Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Vannpumpen er elektrisk. Vet ikke hvor den står på N47. Jeg har N43, og der er den på ved siden av termostaten. Nedre venstre side av motor når en står foran bilen. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk
ogee1 Skrevet Januar 21, 2016 Skrevet Januar 21, 2016 Vannpumpen er elektrisk. Vet ikke hvor den står på N47. Jeg har N43, og der er den på ved siden av termostaten. Nedre venstre side av motor når en står foran bilen. Sent fra min GT-I9505 via Tapatalk Selvsagt, det har jeg jo hørt før når jeg tenker meg om. [emoji16] haakotho reagerte på dette 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå