Knut Sverre Furuli Skrevet Januar 25, 2016 Share Skrevet Januar 25, 2016 Har fått tilbud om å kjøpe motorstyringsboks til min 2014 320d Xdrive 163hk. Bilen ble kjøpt like før jul fra forhandler, større intercooler som hører ti, settet er allerede montert. Har en mistanke om at motorstyringsboksen også har vært i bruk, men det er greit. Fikk som sagt tilbud om å kjøpe motorstyringsboksen i ettetid, denne skal gi ca 210hk/420Nm. Er det noen som har erfaring med et slikt sett? Fikk beskjed om at bilen må inn på merkeverksted for om-koding i forbindelse med montering av boksen, er dette nødvendig? Har forhørt meg om pris hos GS om montering av boksen, de skal ha 4600,- synes dette høres drøyt ut, regner med at dette kan utføres på maks 30min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 26, 2016 Share Skrevet Januar 26, 2016 Selve boksen må kodes til bilens vin++, har erfaring med et slikt sett på N57 3 liters diesel og det er betraktelig merkbart. Det er det også på N47 motoren. 4600 for montering av boksen syns jeg hørtes mye ut Knut Sverre Furuli reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Januar 27, 2016 Share Skrevet Januar 27, 2016 Du må nesten dobbeltsjekke at boksen kan omprogrammeres til din bil, da dette blir programmert inn i Tyskland ved bestilling og deretter sendt forhandler. 4600 for montering og koding er ikke mye. Regner det er med koding også, hvis ikke, så spørs det om du får start på bilen... Tror BMW regner med rundt 4-8 timer koding/oppdatering, litt avhengig av hvor mange moduler som må oppdateres. Ang. effekt, så rapporterer BMW 200hk, men tester har vist alt mellom 210-220hk. Har selv gjort dette på min bil, og anbefaler det hvis man ønsker det lille ekstra. Knut Sverre Furuli reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Sverre Furuli Skrevet Januar 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2016 Har fått bekreftet at boksen er bestillt mot vin-nummer på bilen. Fikk pris på 3080 fra Standveien Auto i Trondheim, har verkstedtime 8/2. De antydet ca 3-timers jobb. Litt smartere å velge en slik løsning i forhold til BSR, ESStuning og lignende da alle fabrikksgarantier blir beholdt. De andre tuningfirmaene lover høyere effektøkning men dog... Blir greit med litt ekstra effekt.?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Makky123 Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Fikk du montert power kit'et på bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knut Sverre Furuli Skrevet Juli 26, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2016 On 21.3.2016 at 11.38, Makky123 skrev: Fikk du montert power kit'et på bilen? Har ikke vært innom forumet på en god stund. Ja jeg har fått montert mppk på bilen, merker ingen spesiell økning i effekt, selv om jeg har 163hk originalt. Kjenner godt at momentet i motoren er vesentlig dårligere enn i bilen jeg haddd før (2007 525td m/bsr), det er ikke rart med tanke på rekkesekser kontra firer. Vet ikke hva effekt/moment BMW mener dette kittet vil gi. Har vært i konakt med ESS tuning, og de mener at deres optimering vil gi 230/420, men eventuelle fabriksgarantier vil sansynligvis bortfalle. Ser at du er aktiv på forumet Makky, bilen din ser rimelig heftig ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå