Gå til innhold

BMW E30 Touring 755whp vurderes solgt


Silverboy
 Share

Anbefalte innlegg

Da fristelsen for nytt prosjekt begynner å bli stor vurderer jeg nå å selge min E30 touring som jeg har hatt i 7 år.

Motoren er for tiden ute til overhaling, og blir ved enighet som salg bygget opp etter alle kunstens regler.

Grunnet overhalingen er bilen altså ikke klar for levering riktig enda, men ønsker at interessenter tar kontakt omgående, hvis ikke kan det hende at andre valg blir tatt.

PRIS KR 150.000,-

 

Kanskje EN AV Norges / Europas / verdens grommeste E30 touringer.

Påkostet ekstreme summer og timer.

Her blir det bare å sette seg inn, vri nøkkelen og ha noe som går helt hinnsides værst! Klar til å dra rett til trackday og gjøre supersportsbilene flaue!
Bilen går perfekt! 3 ulike effekttrinn ved trykk på integrerte knapper i interiøret. Ikke noe fusking, napping, "må bare ordnes" eller annet tull. TUT OG KJØR!
 

Ikke på noen måte i utstillingsstand, men tar seg godt ut på avstand. En del kosmetiske skavanker, og noe rust finnes.
Det aller meste er tatt, men står igjen noen småting "bakerst".
Bilen er bygget som en sleeper / fullverdig personbil, for så å kjøre fra det meste på bane / Autobahn (hvor den lett banker 325km/t).
For kunne ta med guttungen ut for å kjøpe is og kosekjøre i finværet følger det med noen snedige deler så man på få minutter kan fjerne turbo og få bilen tilbake til org effekt. Bilen er byggetopp fra original stand fra meg.

M20b25 blokk, borret til 84,5mm
Smidd M21 veiv for ca 2,7 liters volum
Smidde CP Stempler 8,5:1 comp
885 topp sveiset for bedre holdbarhet.
H-profil råder med Arp bolter
PPF ventilfjærer med Titan retainere
ENEM Z45 Turbo kam
PPF HD vipper
Justerbart kamdrev
Gates racing registerreim
Nye vippearmsaksler, oljerør etc
Cooperring pakning
M21 oljepumpe for høyere flow grunnet turbo
ARP topplokksbolter
Støtteplate i bunn av motor for å hindre svikt
Vindagetray i bunn fra Ireland engineering
Ireland engineering skvalpeplate i bunnpanne
Accusump tank for ekstra oljereserve under ekstreme forhold
40 raders ekstra bred Earls oljekjøler
Oppgradert Aluradiator fra E36 M3
M30 svinghjul med 4 pucks Sinter fra PPF
Sachs 765 Trykkplate
E36 M3 3.2 6trinns girkasse
6 stk Mototron coiler
Rustfritt pulssplitt grenrør
2 stk Tial 38 mm wastegater for skikkelig pulssplit og perfekt ladetrykksjustering.
3.5" rustfritt eksos hele veien med PPF/ Ferrita potte.
Link Dataspurt mappet av PPF på E85 (Blir også mappet på 98 oktan)
1700cc Bosch dyser til E85 og helt nye 1200cc dyser til bensin. 
Alt av slanger til drivstoff og olje er Stålomspunnet AN slanger i overdim.
Deatschwerks DW301 matepumpe i org tank
2 liter surgetank
2x 040 bensinpumper
Aeromotive 10micron filter
Aeromotive A1000 BTR
Nuke fuelrail
Elektrisk vannpumpe fra BMW 435i med egen styresentral for ulike temp innstillinger, afterrun etc.
PTE 6766 Turbo med PPF varmehette
Tial dumpventil

Podi Display i luftekanal, "Alpina style" for visning av oljetrykk motor, oljetrykk accusump, turbotrykk og oljetemp
Zeitronix ZT1 bredbåndslampda med display for mottrykk i turbo, eksostemp, AFR og Lambda. Har også log på alle verdiene + oljetrykk, RPM, TPS ++
Tilton Bias justering av bremser.
BMW 750 bremsemaster
E34 540i kalipere foran og bak med custom / 300mm.de braketter, messing glideskinner.
PFC 330x28 skiver, 2 delte med alu senter fra E46 M3 foran. (maxer helt ut hva som er mulig innenfor felgene)
PFC ventilerte skiver bak fra E46 328i
PFC 01 klosser foran, Carbotech XP8 bak
Alt av bremseslanger stålomspunnet.
Kjølekanaler fra front og rett i senter av skivene foran.
E28 M535 diff, oppgradert med 4 lameller. 3.047 utveksling
PPF Svikstål akslinger
E28 M535 drivknuter og nav, derav 5-bolt.
Ireland Engineerings kraftigste stabstag foran og bak.
Uniball casterforinger foran
Polyforinger i bærearmer bak.
Caster og camber justerbar topplagring foran med uniball
Uniball topplagring dempere bak.
GAZ Gold coiloverkit spesialbestilt til bilen ut i fra vekter / effekt / hjul etc. Flere ulike fjæroppsett bak.
DTM shortshift
Custom instrument omkalibrert til 340km/t og mer rpm enn org.
Momo Tuner ratt
Originale Hella DE lykter
Hengerfeste for å trekke med seg henger / vogn på treff.
Smidde E34 M5 felger i 8 og 9x17"

I motsetning til det meste annet av E30 med mye effekt har denne faktisk bra feste.
Bremsepapirer etc fremlegges selvfølgelig! Ypperlig som misjonsbil, da den gjør folk relgiøse på ett blunk.
Bilen skal selvfølgelig ikke kjøres på vei med dette oppsettet da det ikke hører hjemme der og ikke er godkjent, men som sagt, på noen minutter har man org effekt og bil uten turbo.
 

Er dessverre ikke noen stor blogger, så har vel knapt tatt ett bilde av bilen, men skal se hva jeg finner.

 

Ta kontakt på PM ved interesse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Bilen selges nå i deler!

Har ikke skrudd fra hverandre bilen enda så jeg må tillate meg litt tid for demontering. 

Bunndelen av motor er booket. 

Store ordre og henting prioriteres. 

908 80 757 eller pm ved interesse.

Ny annonse kommer på deler når det er demontert, men ingen grunn til å vente. Solgte deler demonteres først :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interesse finnes, men blir litt "kål" når den ikke er skrudd sammen nå, og har nye prosjekt på gang, så da er det enklest å bare selge den til 100 stk i deler isteden ;o)

Hadde jo vært gøy å sett den rulle som hel bil da men :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

3 timer siden, Tyggern skrev:

Hva skal du ha for bilen? Uten turbomaskinen? 

Har allerde booking på karosseri med interiør, får ett endelig svar på mandag om hvor mye deler som skal være med.

Du tenkte på komplett uten maskin? Med resterende drivlinje og chassis og alt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Silverboy skrev:

:)

Har allerde booking på karosseri med interiør, får ett endelig svar på mandag om hvor mye deler som skal være med.

Du tenkte på komplett uten maskin? Med resterende drivlinje og chassis og alt?

Ja, om det skulle være interesant måtte det være komplett bil.
Vurderer å bytte prosjekt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
14 timer siden, tanklokk skrev:

Forseint å kjøpe den hel?

On 26. februar 2016 at 13.50, Kristian skrev:

 

14 timer siden, tanklokk skrev:

Forseint å kjøpe den hel?

 

Hei,

Ja den er nå demontert og det meste er solgt :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...