Gå til innhold

BMW E92 Automatgirkasse feil

robertbeamer
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Kjøpte en 2009 mod e92 320D i fjord sommer. Bilen har gått omtrent 90 000 nå. Jeg har automatgirkasse. Jeg har fått et problem med giren nå. Når jeg bytter fra Drive til ''manuell giring'' klarer ikke bilen å bytte tilbake til Drive etter jeg har flyttet girsaken tilbake. Merker dette spesielt når jeg skal kjøre i lavere gir i nedover bakker, så hopper plutselig giren til D uten at jeg har flyttet noe på spaken. I andre tilfeller vil bilen ikke bytte tilbake til D når den er i manuell giring mode selvom jeg flytter på spaken.

Jeg har ingen anelse på hvorfor dette skal skje. Bilen har fullservice historikk, og har aldri hatt noe særlig til problemer. Er det noen som vet hva for feil dette kan være? Noen som har opplevd med andre E9x modeller? Jeg er ute etter tips på å få ordnet dette på en billigst måte, istedenfor å levere til Jæger for å betale tønnevis for en lang service.

Bilen fungerer som den skal ellers, ingen feilmelding. Giren går glatt og fint. Min første tanke var at noe med spaken kunne vært gale, eller at dette har noe med computer å gjøre.

Jeg er evigtakknemlige for svarene jeg får :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6. februar 2016 at 11.31, ogee1 skrev:

Jeg ville tro det er spaken, som du allerede er inne på. Du kan jo løfte opp girmansjetten og sjekke at kontaktene ser hele og pene ut og tilstanden på mekanismen forøvrig.

Hadde service nylig, og da sjekket de under girmansjett. Alt såg riktig ut, men så igjen var dette kun en times sjekk. Takk for svar:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...