Gå til innhold

Støy på radio signal etter Alpine oppgradering

Anbefalte innlegg

Jeg installerte Alpine hifi oppgradering kit fra schmeidmann på min e91 touring. Jeg har radio professional med basis høytaler pakke.  

Fulgte bmw ogrinal installasjon guide og det var orginalt kabel sett i pakken som var merket og skulle ligge på hver sin side av bilen. Forsterker ligger under bagasje lokk der den skal . Ikke skrudd fast i karosseri.   

Lyden er vesentlig bedre og det er ingen problemer ved spilling av aux mp3. 

Problemet er Radioen har begynt å lage sprake lyder. Hører mest på NRK p3. Veldig irriterende .  Varsel lyder (gong) er høy selv om den er stilt ned på spilleren. Er det noe å gjøre med dette ?   Lest  mye på forum, men finner ikke ut av det selv . Tips taes imot med stor takknemlighet 😊

Screenshot_2016-01-31-19-10-08.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må av med mye plast . Fram dør trekk og ut med setet bak og løsne fram setene for å komme til å løsne gulv teppet . Brukte ca 5 timer med litt pauser. Jeg kjøpte også  demonterings verktøy til bil interiør og klips  . Det stemmer .. lyden ble feil i delefilteret etter install guiden, så jeg fant ut fra et forum at man skulle følge fargene på kablene fra mellomtone til filter og Tweeter til filter . Da blir lyden riktig og ikke vrengt. Jeg kjørte 2 uker uten koding .. står på installasjon guide at det ikke trengs.  Det som da blir feil er equalizeren er too much og gong lyd + Bluetooth blir veldig høy selv om man stiller ned. Den høye varsel lyden gikk meg på nervene ..samt jeg skavtt når pipetonen på handsfree  ringte. Kodet min .. oppgraderte til alpine retrofit og fikk gong og Bluetooth lyd vanlig igjen. Equalizer blir også normal.  Pdc blir litt lavere for den går på bak høytalere.  Så det må man enten leve med , går bra.  Eller så skal dette også la seg kode har jeg lest  . Lyden blir en veldig bra oppgradering fra Basic😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kammerat som driver verksted og har alt av moderne utstyr til bmw . Så jeg sto å så på når han gjorde det 😊 .  Hvis man er litt kyndig på koding og data lesing så tar det ca 15 min . Bmw i Tønsberg hadde aldri vært borti det så da hadde det vel kostet litt mere 😉. Er bare noen tastetrykk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...