Gå til innhold

PDC sensor fil E61


Traktortom2
 Share

Anbefalte innlegg

hei.

fikk feilmelding på PDC sensor foran og en feilmelding på bremseklossføler bak.

da jeg tok diagnose på bilen fant jeg ut att jeg hadde 2 pdc sensorer foran som måtte byttes og jeg hadde bare 1 til e61, men hadde en sensor til x1 ligganes så jeg brukte den :P

jeg har fått vekk feilen og slettet koden på diagnose apparatet, men når jeg starter bilen får jeg fortsatt fil i skjermen i bilen og ikke noe reaksjon fra sensorene?

min teori er att feilen er fiksett, men att jeg ikke får slettet koden i bilen, det kan også ha noe med att bremsekossføleren også gir en varsel og kødder til? 

hørte med BMW og de trur ikke dette er så usannsynlig, men vanskelig å si når dem ikke har sett på bilen selv.

jeg har ikke en bremsekloss sensor her så tenkte kanskje jeg skulle da brukoblet dem sammen for å få vekk feilen i bilen også se hva som skjer da? 

 

noen som har forslag til hva problemet er? 

trur ikke att det er noe feil med selve sensorene da diagnosen sier att alt er i orden med dem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinker PDC knappen?  isåfall er det feil på styreboksen, som oftest.

Feil på bremsesensor har ingenting med PDC systemet å gjøre og kan heller ikke påvirke det.

Endret av Reef89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Traktortom2 skrev:

det er ikke vært 1500kr å bruke bmw verksted for å ta diagnose først?

Tja.. hadde heller spurt noen i nærheten av deg her:

..så parer du deg nok for 1000.- eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men jeg har diagnose utstyr selv og den finner ikke feil... den sier att sensorene er i orden, men vet bmw har noe mer avanserte utstyr enn vanlig verksteder har... 

ble anbefalt å ta dette på ett bmw verksted akkurat fordi dem har dette utstyret!

med mindre du vet om noen i ærheten av tønsberg som har dette utstyret. (jeg vet ikke hva dette utstyret er utover det diagnosemaskina gjør)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har samme utstyret som en BMW verksted har, minus oscilloskop da...
Trenger bare en INPA/NCS kabel og ISTA, så er du i mål.

Men om du går inn med diagnose og leser av live verdier fra PDC modulen hva får du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...