Gå til innhold

BMW E39 530DAT ( Familietralla)

powerfulglenn
 Share

Anbefalte innlegg

7 timer siden, gullsakar skrev:

Har du planer om å blende egr? Jeg går å vurderer å gjøre d. Kan det være så forbanna enkelt å bli kvitt den drittventilen så frister det mye.

Er ikke verre enn det, nei. Tenker å gjøre det på min 520D også. Angående EU-kontroll så vil det vel slå ut på utslipp eventuelt, ikke utseende. Men tar jo 5 min å sette på EGR igjen eventuelt da. Og i gjengjeld går motoren kaldere, bedre, renere, og sikkert litt mer økonomisk også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, gullsakar skrev:

Grattis:) Geniale biler. Fikk ordna meg selv en for en liten mnd siden.

Har du planer om å blende egr? Jeg går å vurderer å gjøre d. Så denne videoen på tuba:

Kan det være så forbanna enkelt å bli kvitt den drittventilen så frister det mye.

Lurer bare på om et trent øye vil kunne se det på eu kontroll.

hei du! Jeg har bare kobla ut vakum slangen imellom tiden, men ja skal kjøpe en sånn EGR erstatter :) Men du har vell 03? Da burde du ta av de swirflapsa og blende dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, powerfulglenn skrev:

hei du! Jeg har bare kobla ut vakum slangen imellom tiden, men ja skal kjøpe en sånn EGR erstatter :) Men du har vell 03? Da burde du ta av de swirflapsa og blende dem :)

Ja det må jeg. Jeg har nettopp oppdaget en lekk under der allikevel så det er ikke noe å tenke på. Bare få blenda dem. jeg skal få dradd av vakuum slangen jeg også i mellomtiden.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
17 minutter siden, powerfulglenn skrev:

kjøper manuell kasse tenker jeg så slipper jeg det surret :)vurderer 6 trinns og kanskje en diff med brems :)

hente fra e46 330d eller e60/61 530D? :)

hvordan mellomaskel og diff blir det da? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...