Lars Bjarne Kirkhus Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 Har en integrert mobil adapter i midtkonsollen på min Bmw 120d 2004, mod. Er det mulig å bytte denne med en nyere snap-in adapter som jeg kan bruke Samsung mobil (Galaxy s5) , den som er montert nå er til en eldre Nokia tror jeg. Hvis noen vet om dette er mulig så hyl ut. Fungere den som et vanlig handsfree når den er i bruk? Har prøvd å koble opp en del forskjellige mobiler via bluetooth til bilen, men det er jo umulig når mobilen kobler seg av å på hele tiden. Må jo være en elendig bluetooth i bilen, vet ikke om det er mulig å gjøre noe med den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 10, 2016 Share Skrevet Februar 10, 2016 (endret) Bluetooth var problematisk på BMW'er noen år. Dette var ikke bare BMW's problem. Android og i perioder Apple var uenige om detaljene i Bluetoothimplementasjonen. Jeg hadde mange Galaxy S og Note som ikke virket i min 2005 120d, men med Galaxy S5 virket det. iPhone 6 virker også utmerket. Det samme gjør min gode gamle Siemens S55. Jeg tror ikke snap-inadapteren gjør noe annet enn å lade mobilen og gi ekstern antenne (for de mobilene som har den muligheten). Handsfreedelen går fortsatt over Bluetooth. Så en snap-inadapteren vil ikke løse Bluetoothproblemet. Endret Februar 10, 2016 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars Bjarne Kirkhus Skrevet Februar 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 11, 2016 Så hvis du har en mobil festet i den adapteren under armlenet å du blir oppringt, så må du da ta ut mobilen fra det festet får å svare? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 Om du får tak i en telefon som passer i den du har vil det muligens fungere, men på moderne telefoner skjer oppkoblingen via bluetooth, så med mindre du er koblet til via dette vil det nok bli slik ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 (endret) 18 timer siden, Lars Bjarne Kirkhus skrev: Så hvis du har en mobil festet i den adapteren under armlenet å du blir oppringt, så må du da ta ut mobilen fra det festet får å svare? Er det noen av snap-inadapterne til E87 som passer til telefoner som ikke har Bluetooth? Selv min gamle S55 har jo Bluetooth. Endret Februar 12, 2016 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 12, 2016 Share Skrevet Februar 12, 2016 Jeg aner igrunn ikke. Derfor jeg skrev muligens. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå