Gå til innhold

Hjelp: Låsemekanisme til tanklokk

Flowlance
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål, men starter med hovedproblemet. Bilen er en bmw 116d 2010. 

Problem 1. Tanklokket ville ikke opp selv om bilen var låst opp, og der stod jeg på bensinstasjonen nesten helt tom for diesel. Hadde ikke mye annet valg enn å bruke makt. Da knakk en liten plastikk pinne som låser tanklokket. Kjøpte en ny del fra ebay: Link her

Problemet er at jeg ikke ser hvordan man kommer til for å bytte denne. Regner med det må gjøres fra innsiden av bagasjerommet, men finner ingenting på google hvordan jeg går fram her. Noen som vet? Ut av det lille hullet her satt pinnen

diesel.thumb.jpg.ec17d040f4bdf2018a3413e

Her er den nye delen:

del.thumb.jpg.89c7355fc19d7cee24bf3b9e0c

Og sånn ser det ut fra innsiden:

innside.thumb.jpg.e7d1a09a35a0668388e08e

Problem 2: Sigarettenner inngangen i bagasjerommet sitter ikke. Den ser ikke knekt ut, men jeg regner med den er det. Noen som vet delenummer på denne, hvor jeg kan kjøpe, eller evt. hvordan fikse den?

sigarett.thumb.jpg.0c0566cdd1fb6ac4eed95

"problem" 3: Mangler en skive til en skrue ved låsemekanismen på bakluka. Skrua har jeg, men skiva ble borte gitt, derfor vil ikke skrua sitte. Det er en type skive som utvider seg når man skrur inn skrua, slik at den sitter. Usikker på hva dette heter eller hva jeg skal søke etter for å finne en erstatning :P

skrue.jpg

Takker for svar!

Endret av Flowlance
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Otis skrev:

Tusen takk!

Kan jeg spørre hvordan du fant dette? En spesiell side du slår det opp på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 years later...

Plis fortell meg at du eller noen på dette forume har fått til dette, knakk nettopp min egen på helt lik måte og grubler over hvordan jeg skal fikse det. Hvor får jeg kjøpt låsen og hvordan installerer jeg den? Vet det et gammel post men håper på svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Mojkri skrev:

Plis fortell meg at du eller noen på dette forume har fått til dette, knakk nettopp min egen på helt lik måte og grubler over hvordan jeg skal fikse det. Hvor får jeg kjøpt låsen og hvordan installerer jeg den? Vet det et gammel post men håper på svar

på koed.no handler du alt av bmw deler :)

@Otis har link til manual :)

https://drive.google.com/open?id=0B-5KtFtiv6tFNC1va1VNNWFmT0U

EDIT

ser du skriver du har en annen tråd at du har en annen bil enn trådstarter. Greit å nevne for en bør se om delene passer overens først...

Endret av danskiii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...