Gå til innhold

M57D25-M57D30


leifgs
 Share

Anbefalte innlegg

hei, har en bmw e39 diesel 02mod. bytta olje i forrige uke å tok visst litt for mye altså 0,7l for mye å d ble kjørt med i 1uke ca, å nå på tomgang så kommer d en metallisk tikke lyd når den er varm på tomgang. den lyden kommer å går litt, er borte en god stund etter å ha brukt litt power men kommer tilbake når den står på tomgang. å jeg bruker castrol magnatec 5-40 helsynt. og sist veivhus filteret var byttet er i 2013 for ca 50 000km siden samt turbo. jeg tappet litt olje av i går å da ble tikkingen betraktelig mye bedre, åsså tok jeg på omega dyserens greier og da ble tikkingen ennå bedre, nesten borte. å i dag tok jeg en kjøre tur å tikkingen var ikke å høre så kom jeg hjem å da igjen på tomgang så var d en svak tikke lyd der. kan d hende d tar litt tid for ventilløfterne å justere seg? eller bør jeg bytte veivhus filteret? kansje en annen olje, sist olje som var på den var castrol edge 5-40 helsynt. 

 

hører lyden når jeg står utenfor bilen med panseret igjen på passasjer siden å bøyer hode litt ned/spesiell vinkel. eller er jeg bare paranoid. 

 

bilen har gått 280k å er velholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Hei! Gammel tråd, men fant du ut hva som var saken? Har en e70 med m57d30tu med akkurat samme symptom, kom etter oljebytte. Samme oljetype som var brukt sist skifte for 10 tusen km siden da ble også veivhus filter byttet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...