leifgs Skrevet Februar 14, 2016 Share Skrevet Februar 14, 2016 hei, har en bmw e39 diesel 02mod. bytta olje i forrige uke å tok visst litt for mye altså 0,7l for mye å d ble kjørt med i 1uke ca, å nå på tomgang så kommer d en metallisk tikke lyd når den er varm på tomgang. den lyden kommer å går litt, er borte en god stund etter å ha brukt litt power men kommer tilbake når den står på tomgang. å jeg bruker castrol magnatec 5-40 helsynt. og sist veivhus filteret var byttet er i 2013 for ca 50 000km siden samt turbo. jeg tappet litt olje av i går å da ble tikkingen betraktelig mye bedre, åsså tok jeg på omega dyserens greier og da ble tikkingen ennå bedre, nesten borte. å i dag tok jeg en kjøre tur å tikkingen var ikke å høre så kom jeg hjem å da igjen på tomgang så var d en svak tikke lyd der. kan d hende d tar litt tid for ventilløfterne å justere seg? eller bør jeg bytte veivhus filteret? kansje en annen olje, sist olje som var på den var castrol edge 5-40 helsynt. hører lyden når jeg står utenfor bilen med panseret igjen på passasjer siden å bøyer hode litt ned/spesiell vinkel. eller er jeg bare paranoid. bilen har gått 280k å er velholdt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 14, 2016 Share Skrevet Februar 14, 2016 (endret) Ikke slik lyd? https://drive.google.com/file/d/0B-5KtFtiv6tFRGp2UWIyOGZNRmc/view?usp=sharing Endret Februar 14, 2016 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifgs Skrevet Februar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2016 Jo ja kansje slik lyd:/ litt vanskelig å definere lyd over telefon. Isåfall hva er d da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shattered Skrevet Februar 14, 2016 Share Skrevet Februar 14, 2016 Lettere om du laster opp en video Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifgs Skrevet Februar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2016 MOV_0060.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leifgs Skrevet Februar 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 14, 2016 MOV_0059.mp4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arban Skrevet April 7, 2018 Share Skrevet April 7, 2018 Hei! Gammel tråd, men fant du ut hva som var saken? Har en e70 med m57d30tu med akkurat samme symptom, kom etter oljebytte. Samme oljetype som var brukt sist skifte for 10 tusen km siden da ble også veivhus filter byttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå