Kallekarlsen Skrevet Februar 24, 2016 Share Skrevet Februar 24, 2016 Hei, er det noen som kan ta diagnose på en 520d e61 2009 modell i Sarpsborg? Etter å ha gått gjennom det som muligens kan være feil(skiftet diesel filter og høyttrykksventilen på common rail), så virker det som at feilen ligger i høyttrykkspumpa. Fikk en feilkode via en app på mobilen med kode: P0087 Fuel Rail/System Pressure - Too Low Jeg har kontaktet de som står på listen over Østfold, men de har ikke utstyr til å lese bilen min. -Kenneth Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 24, 2016 Share Skrevet Februar 24, 2016 Det kan jo være feil på railtrykk sensor. Får du ikke start? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 24, 2016 Nei, bilen starter ikke. Jeg var innom bmw i Fredrikstad i dag med ventilen på høyttrykkspumpa. De skal måle den for feil, og hvis det ikke er der feilen ligger så skal de få måle railtrykksensoren også. Det var heldigvis ikke metallspon i filteret på ventilen til høyttrykkspumpa. Krysser alle fingre for at det ikke er en 15.000 kroners feil! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kallekarlsen Skrevet Februar 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Februar 25, 2016 (endret) Da har vi funnet årsaken til problemet. Høyttrykkspumpa har skjært seg og det er mye metallspon hvor ventilen sitter. Vi åpnet tanken og ser mye spon der også. Da har vi fått oss litt jobb, og en god del utgifter. Har skjønt at høyttrykkspumpa ikke er billig, men hvordan er det med overhalte pumper, blir det sett på som trygt eller bør jeg kjøpe ny? Endret Februar 25, 2016 av Kallekarlsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Februar 25, 2016 Share Skrevet Februar 25, 2016 Aiaiai. Ikke bra! Føler med deg. Aner dog ikke hvordan det er med overtalte kontra ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå