Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
1 time siden, Sebb9 skrev:

Har aldri opplevd å drukne en motor med innsprutning. Tipper veivsensor, den kan gi feil på kamsensor. Å måle den med multimeter gir en god indikasjon på om den funker. Skal være rundt 500 ohm. Ellers kan det også være bensinpumpe eller rele.

Men det er et vanlig fenomen på sekseren til BMW. Hvis den stoppes med kaldstartsystemet i drift. Mange innlegg her inne om dette. ;-)  Jeg har slitt med det selv også, en e36 320i 95 mod med M50b20. Og en e39 97 mod 520i med M52b20. Begge med høy km stand. Har opplevd det en gang på min 2001 e39 520i med M52TUb20. :-) Så les og lær.

Endret av MrBrum
Skrevet

Hvis det er det som er problemet ville den startet etter gjentatte startforsøk. Prøvd å skjekke om du har gnist?

Skrevet

Hva med den EWS feilen i shadow minnet? Vet du noe om hvorfor den er der? Om det er koblet fra noen kontakt under noe arbeid, uten at batteriet var koblet fra.

Hvis ikke kan det se ut som det kan være en sporadisk feil rundt denne. Om det er løs kontakt, brudd i ledning, irring eller en boks som "hangler". Etter å ha lest gjennom her flere ganger kan det kanskje tyde på en sporadisk feil. For som det sies over her, ville den startet igjen med gassen i bunn hvis den var druknet....jeg har vært borti og dratt den på starteren ca 48 sek før start (etter drukning). En M52b20 med 375 000 km på telleren. :-)

Ettersom den er ombygd....vil jeg spørre.....sitter DME skikkelig på plass i den plastboksen det skal sitte i. Med lokket skikkelig igjen så fukt ikke kommer til. Tenker på irring i kontakter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...