bimmerdude89 Skrevet Februar 29, 2016 Skrevet Februar 29, 2016 Hei jeg har en e39 520 diesel 2001 mod som har vært veldig tungstartet, å i dag ville den ikke starte. kjørte den på startern noen ganger, å lurer dermed på om den har dratt i seg for mye diesel? eller kan dieselfilteret være tett? er kun slik når det er - grader ute! noen forslag på hva det kan være og er det lett fix for en hjemme meknaiker? på forhånd takk:)
bimmerdude89 Skrevet Mars 1, 2016 Forfatter Skrevet Mars 1, 2016 har disse glødepluggene lett for å knekke? så det lønner seg å ha bilen på verksted? eller er dette en myte?
Shattered Skrevet Mars 1, 2016 Skrevet Mars 1, 2016 Enkleste er nok å kjøre en diagnose vil jeg tro. Hatt samme motoren med annet skall selv, og jeg slet med å starte på halvveis varm motor, da var den ekstremt treg. Så gikk ene dieselpumpa da jeg kjørte og bilen stoppa. Jeg endte med å selge bilen da delen kosta mer enn hele bilens verdi i mine øyne, men er jo ikke sikkert det er samme feil med din
bimmerdude89 Skrevet Mars 1, 2016 Forfatter Skrevet Mars 1, 2016 høres ikke ut som samme problem, min er treig når det er kalt, når motor får temperatur så starter den på første drag
Otis Skrevet Mars 1, 2016 Skrevet Mars 1, 2016 Da er det glødeplugger som må skiftes. Evt gløderelè eller alle 5 delene. De kan nok knekke, og gjør de det, så gjør de det uansett hvem som skrur på dem. Jeg skiftet på min E61 selv, der satt de ikke fast, brukte bare en liten skralle også var de løs. Man skal dog kjøre motor skikkelig varm før man begynner, da løsner pluggene lettere. Man kan også bruke et spesialstoff fra BMW for å løsne de enda mer, alà 5-56/WD40, men uten at det fordamper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå