Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For noen dager siden kom varsel om lavt nivå på kjølevæske. I dag fylte jeg opp. Det måtte 3 liter på før tanken var full? Jeg kan ikke se noe lekasje noe sted. Hører en ulyd fra fra området rundt vannpumpe. Kan dette henge sammen? 

Skrevet

Dette kan henge sammen ja. 3 liter var mye. Pass på så den ikke koker. Varm kjølevæske som lekker ut har en særegen lukt. Hvis du åpner panseret når motoren er varm kjenner du antakelig lukt. Hvis ikke væsken forsvinner ut gjennom lekkasje i motorrommet, forsvinner den i eksosen pga toppakning havari.

Det kan nok være vannpumpa som må byttes så fort som mulig hvis det er ulyd og lekkasje i den.

Skrevet

Etter en kort kjøretur ser jeg at nivået på kjølevæsketanken igjen er under minimum. Kan ikke se noe lekasje eller væske i motorrommet. Legger ved en video der lyden jeg reagerer på kommer frem. Er ulyden forenelig med vannpumpe?

IMG_2877.MOV

Skrevet

En ganske massiv lekkasje da. Bør jo være rimelig vått under bilen din? Eller så går den sykt dårlig pga enorme mengder som kommer inn i motor. 

Men det er helt umulig å gjette på hva som er defekt uten å evt bruke lytte utstyr eller ta av viften og multireima å kjenne på saker.

Skrevet

Har du sjekket oljen i det siste? 
Går det vann inn i motor vil det vise på oljen. Ved ein så stor lekkasje vil du sjå det veldig godt. Sjekke peilepinne og under påfyllingslokket.

Korleis ser eksosen ut? Er det uvanlig lukt i motorrommet?
Når du sjekka for lekkasje såg du kun "ned" i motoren då? Vil anbefale å ta av evt deksel under og lyse oppover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...