Kristiansan'årn Skrevet Mars 8, 2016 Share Skrevet Mars 8, 2016 (endret) heisann har fått papirer fra bt for en liten stund siden, og de virker positive til prosjektet MEN i den jungelen av avgass tester fikk jeg beskjed at saksbehandler å "dra en kjapp tur til tyskland og bare betale 25.000 i syklustest" der nede.... noen ganger tror jeg bt liker å ødelegge for mannen i gata som har et ønske om å gjøre ting ordentlig. anyhow, mitt spørsmål er det noen sm har fått noe liknende godkjent iløpet av nyere år? hva har dere gjort ? skal man begynne å "lure" systemet? edit: på side 40 i tråden min står brevet jeg fikk Endret Mars 8, 2016 av crabfish190 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Mars 8, 2016 Share Skrevet Mars 8, 2016 Kan du kjøre rundt med eit vanlig avgass apparat, som dei har på bilverkstedene. Eller må syklustesten utføres hos "godkjente syklus testerer"? Ein M60 med kompressor forurenser jo ikkje noke meir enn ein uten kompressor (utenom på bånn gass). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2016 Var godkjente syklus tester, men mulig det går ann på der man kan benke bilen å? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
carburetion Skrevet Mars 8, 2016 Share Skrevet Mars 8, 2016 Ein bredbands oksygen sensor, som kan logge avgassen mens du kjører, det må være tingen. Så lenge Lambdaen er bra så må da BT bli fornøyd Er det pga Volkswagen du må gjere dette eller? Forbaska tull. Får du til dette, så får eg også godkjenne 7'ern. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 8, 2016 Share Skrevet Mars 8, 2016 Nei, man må nok til TÜV e.l. laboratorier som er godkjent for dette. Vi hadde vel ett i Norge før, men ikke nå lenger (om jeg husker riktig) Lett å få godkjent søknad, men resten er noe drit. Er derfor folk punger ut og får SSP til å sende til Tyskland og styre med godkjenningen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2016 Hvor i svarte får man tak i de? Er ikke pga vw nei, var "normale" regler sa de, må ikke overgå normale verdier som bilen kom med når den var ny.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2016 1 minutt siden, Thundercoil skrev: Nei, man må nok til TÜV e.l. laboratorier som er godkjent for dette. Vi hadde vel ett i Norge før, men ikke nå lenger (om jeg husker riktig) Lett å få godkjent søknad, men resten er noe drit. Er derfor folk punger ut og får SSP til å sende til Tyskland og styre med godkjenningen. Hvor mye må man ut med for å sende den til ssp? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 8, 2016 Share Skrevet Mars 8, 2016 Er ikke helt sikker på hva de tar, men det er nok stivt. Det var en som gjorde dette for et par år siden. Han ville bare si pris over PM, men husker så klart ikke nicket og fant ikke tråden igjen. Men du kan kanskje sende en PM til Bjanne! Han har vel dealet med de noen ganger. Skal sende inn E46 M3 bygget sitt der selv nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2016 Ah ok takk, skal høre! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 8, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 8, 2016 Vil bare høre om noen andre har erfaringer om emnet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janerik171187 Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 når de krever syklustest er det ofte den siste spikeren i kista for de fleste "vanlige" folk som har prosjekt. biler uten kat er visstnok enklere der, men er ikke fasit hele tia det heller (ikke samme avgasskrav uten kat) å ta en test der nede til 25k er ikke nødvendigvis at den blir godkjent heller, må jo gå inn under krava også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Mars 9, 2016 Share Skrevet Mars 9, 2016 Du kan være heldig å finne en trafikkstasjon som ikke bryr seg om syklustest, men tror ikke det er mange av de lenger, da det ble sendt ut ett skriv for noen år siden om dette. Dynopapirer med lambdaverdi for orginal motor og med kompressor kan kansje hjelpe litt, hvis du finner en kontrollør som er litt fornuftig. Men hvis de vil, kan de kreve full syklustest fra godkjent labratorium, på alle biler registrert etter 1971. Eventuellt kan du prøve å finne ett tuv godkjent kompressor kit, men vet ikke om det finnes. Vet bare at dinan lager kit som er godkjent i california, er mulig det holder, da usa har strengere krav enn EU. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2016 noen fler inspill? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Mars 11, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 11, 2016 On 8.3.2016 at 16.53, Thundercoil skrev: Er ikke helt sikker på hva de tar, men det er nok stivt. Det var en som gjorde dette for et par år siden. Han ville bare si pris over PM, men husker så klart ikke nicket og fant ikke tråden igjen. Men du kan kanskje sende en PM til Bjanne! Han har vel dealet med de noen ganger. Skal sende inn E46 M3 bygget sitt der selv nå. sendte han en pm men han sa han ikke viste noen ting og ba meg kontakte vegvesenet :S Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Mars 11, 2016 Share Skrevet Mars 11, 2016 Å. Da beklager jeg! Men jeg fant ut hvem det var som fikk godkjent kompressor, i Tyskland via SSP Brukernavnet er "Fyril" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå