Erik Haugland Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 Hei. Prøver å rigge bilen med en server med grei lagringskapasitet og som også har innebygget wifi/nettverk sånn at det går an å streame filmer til iPader. Noen som har tips eller erfaring med dette? Skal legges mest mulig skjult i en E71 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 14, 2016 Share Skrevet Mars 14, 2016 (endret) Raspberry Pi er perfekt til formålet. Endret Mars 14, 2016 av CrZyWiz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugland Skrevet Mars 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 14, 2016 Takk for tips. Skal sjekke litt rundt det produktet. Han solgte ikke akkurat produktet i den tutorialen der... Men dersom den er mer "plug and play" så er den akkurat det jeg leter etter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mars 15, 2016 Share Skrevet Mars 15, 2016 En raspberry pi krever litt "egeninteresse" ved konfiguering, men det er samtidig morsomt og lærerikt i startprosessen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugland Skrevet Mars 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2016 Fant denne. Virker å være noe enklere å sette opp: https://www.komplett.no/product/817165/datautstyr/harddiskerssd/harddisk-ekstern/seagate-wireless-plus-2tb-wifi-usb30#productinfo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Haugland Skrevet Mars 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 24, 2016 Bare sånn i tilfelle andre har samme behov jeg hadde - altså behov for å kunne streame filmer til nettbrett og/eller telefon i bil uten å betale for datatrafikk - så kan jeg anbefale Seagate-løsningen som jeg linket til i posten over. Det fungerte smertefritt for oss og sikret god stemning i bilen i 4 timer :-). Greit å vite er at du må konvertere filene til MP4 for en problemfri kjøretur. Av en eller annen grunn så spiller den ikke av avi-filer. En liten jobb i forkant av kjøreturen med Handbrake eller annet konverteringsprogram så er det bare å senke seg ned i komfortsetene og nyte kjøreturen! MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå