Gå til innhold

E34 turbo


Marshtin
 Share

Anbefalte innlegg

Leker med tanken på å bygge en e34 med turbo. Bilen skal være en bruksbil med en effekt på 250hk +- Stikkord for bygget er godkjent og HOLDBART!

Hva vil dere anbefale å bruke av motor og deler? Hvis dere kommer med anbefalinger vil jeg gjerne vite hvorfor dere mener det dere mener. Prøver å ikke være for ambisiøs med prosjektet da det er alt for lett å gå i "fella" og man ender opp med å bruke masse penger på et halvferdig prosjekt.. Budsjett har jeg ikke satt siden dette er et prosjekt som vil gå over tid men har skjønt det slik at det lønner seg ikke å spare når man skal bygge et slikt bygg. Har snakket med BT men synes de er til tider håpløse å snakke med da man aldri får noe konkret svar på det man lurer på, bare henvisninger til lover og paragrafer man helst burde hatt advokatutdanning for å forstå.. Tenker å importere en bil fra utlandet da det er vanskelig å finne gode eksemplarer her i Norge som ikke er oppspist av rust eller ihjelreparert.. Har forstått det slik at alt før 88(?)mod er uten kat og enklere å få godkjent? Tips, triks, lenker til nettsider jeg kan lese meg opp og ikke minst erfaringer setter jeg utrolig stor pris på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

om du kun skal ha 250hk, hvorfor da bygge turbo? om du i tillegg skal ha inn en bil hvorfor ikke bare ta inn en m5 3.6 foreksempel? langt mere holdbart enn ett usikkert (førstegangs?) turbobygg er det også.

Det er ikke "enkelt" å få godkjent noe som helst i Norge. Skal du kjøre enn sånn prosess, så må du være noe lunde selvstendig når det gjelder å innhente info, for det er du som skal lede den prosessen. Nytter liksom ikke bare sette seg ned og si dette blei vanskelig, må bare dure på mot SVV. Er du usikker så er det å sette seg ned ei uke og søke på foreksempel bimmers om hvordan andre har gjort det, lage liste over godkjente biler o.l og så høre med lokale svv hvordan det er gjort på de skiltnummerene. Første 95% av infoen du trenger ligger her på bimmers, det er selvstudium.

Er ivertfall bare å belage deg på mange triste stunder og motgang fra paragrafryttere, men det går somregel til slutt i orden.

 

 

 

Endret av hsd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja å bil fra før 1.1.89 da de er uten katalysator. Om du tar inn en 88 så må du fortsatt vente i 10år før du slipper hk avgift? 

Men om du bruker en 88 535 så trenger du vel bare m5 bremser så kan du godkjenne opptil 315-340hk etter hvilke bremser du har. Å da er det fortsatt godt holdbart med mls, dyser å benspumpe + litt småtjafs å chip... Eller om du kjøre skikkelig motorstyring

Endret av viggo E34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallå hallå,

Det fungerar bra med överladdning med Turbochip till dessa. Är ett bra motronic system :) 

Bara höra av dig via PM om du är intressert av turbochip, så kommer jag med lite tips på setup som fungerar bra osv. Jag driver med chiptuning i Sverige och har gjort många Bmw turbochip i Norge genom åren :)

 

Mvh
A.Fekzen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du får det godkjent eller ikke kommer helt ann på humøret til de som behandler søknad og godkjenner bilen, de kan kreve syklustest uansett om bilen har katalysator eller ikke. Noen er greie å lar det gå gjennom, men blir færre og færre av de hos vegvesenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...