espen_staven Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Hei. Håper noen vil ta seg tid til å hjelpe meg litt på vei! Turteller og forbruksmåler er død, bremsevæskelyset lyser konstant. Jeg har nå byttet speedometer i min BMW. Fant en lik modell på finn.no og tenkte dette ville gjøre susen. Men den er fortsatt likedan. Mistenker at det er forsøkt å bytte speedo før, og lurer på om det trenger å kodes om? Eller er det andre triks? Det jeg har prøvd: Forsøkt å la bilen gå strømtom, ved å koble ut batteriet ila natten, i håp om å nullstille noe. Jeg har kjørt test på speedo og alt fungerer under testen. Ser ikke ut som bilen har blitt tuklet så mye med sånn ellers. Dvs, den er veldig original og i ellers veldig god stand. Er det noen rundt Oppland/Hedmark - Oslo som kunne hjulpet meg med dette? Ringte BMW og spurte, og de skulle ha huset, bilen og kjerringa for å hjelpe meg! Men er det kun de som kan gjøre dette? Jeg trenger hjelp!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Har du sjekket om det er ledningsbrudd på turteller? Forbruksmåler virker kanskje ikke om bilen ikke vet turtall. Er det nok bremsevæske? Men er vi sikker på at det er bremsevæske symbolet da? Og ikke en annen feil? Instrumenpanelet kan/skal kodes til rett bil. Men er litt usikker på om det er påkrevd når det kommer fra en likedan bil. Men det er jo ikke sikkert det er fra en likedan bil heller da... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_staven Skrevet Mars 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2016 (endret) Jeg har lest litt om samme problemer på noen britiske sider, der alle problemene er likt med mitt. men blir alt for komplisert for meg. Finnes også noen tråder inne her på det samme. Jeg kan reparere mye på en bil, men elektronikk er jeg helt grønn på. Det er nok bremsevæske, og bemseklossene er så å si nye. Orginale Det jeg skjønte på de jeg leste var at dem hadde brukt noe kodeutstyr og resatt noe software. Men jeg har ikke slikt utstyr og ikke kompetanse. Mulig det kan være noe i ledningsnettet, men som sagt jeg eier ikke kompetanse på elektro når det komemr til bil. Mistenker at det er byttet speedo før på denne, og at den svarte boksen bak på speedometeret hvor alt lagres ikke er byttet. Jeg kan selvfølgelig betale mange tusenlapper for at BMW skal se på dette. Men vil først forsikre meg om at det er noe jeg kan prøve først.. Endret Mars 21, 2016 av espen_staven Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 21, 2016 Share Skrevet Mars 21, 2016 Det beste er vel å se etter noen med programvare for å se på problemet, evt lese av feilkoder og kode noe. espen_staven reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
espen_staven Skrevet Mars 21, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2016 Noen som kjenner noen som kjenner noen på østlandet? Helst rundt mjøsa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå