Gå til innhold

Roneids
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg sliter med bakluka/koffertlokket på min e39 sedan 1997 mod. Får ikke åpnet den med handtaket bak, eneste måten er å fysisk dra i wire'en. Har bytta hele låsen bak, og motoren til høyre. Har og bytta håndtaket med micro switch. Mistenker kabelbrudd, men vet ikke helt hvordan jeg skal feilsøke, er det noen som kan hjelpe meg? Evt andre mulige løsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diagnose err en mulighet. Med f eks INPA/DIS. Den sier i fra om den registrerer kabelbrudd, eller feil med forskjellige ting. Du kan se i tråden her om det er noen i nærheten av deg som kan hjelpe.  Men du må likevel manuelt lokaliserre hvor evt bruddet er.

Ellers blir det å søke seg frem med multimeter. Det er ofte kabelbrudd ved hengslene. Man ser ofte at ledningen har hull i isolasjonen. Hvis ledningen har vært uten isolasjon lenge, kan det hende den er korrodert så mye så den må byttes. Sjekk også sikringer.  Jordingsfeil er også utbredt. Det er jordingspunkter skjult i hulrom i lokket.

Hvis du skal skru litt selv på BMW svarer det seg økonomisk å kjøpe dette.  http://www.ebay.co.uk/itm/BMW-USB-OBD-Diagnostic-Cable-set-UK-GT1-Ediabas-Inpa-DIS-SSS-Code-Reader-/281128248013?hash=item41748ca2cd:g:SacAAOxy4RpRzX9I

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...