jhansa Skrevet Mars 23, 2016 Share Skrevet Mars 23, 2016 Fikk beskjed idag fra aut. BMW verksted i Tromsø at styreenheten mest sannsynlig var problemet som jeg har med å få start på bilen. Etter mye feilsøking, programvare oppdatering og nye feilsøk. Grunnen er eiringer rundt kontakter rundt hjernen. De mener fukt har kommet inn og mest sannsynlig ødelagt hjernen. Pris for ferdig reparert bil med alt av feilsøk= 20,000kr. Spørsmålet mitt er: kan man kjøpe en brukt styreenhet og kode den inn eller må man kjøpe en helt ny og la verksted gjøre jobben? Hvis man kan kjøpe en brukt, kan noen gjøre en slik jobb i Tromsø? Eller har noen andre forslag eller meninger om dette?? E61,525D,2005, 240000km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 23, 2016 Share Skrevet Mars 23, 2016 BMW kan ikke gjenbruke styre hjerne. Men folk med rett utstyr kan kode en brukt til din bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
FritzP Skrevet Mars 28, 2016 Share Skrevet Mars 28, 2016 On 22.3.2016 at 11.30, jhansa skrev: Fikk beskjed idag fra aut. BMW verksted i Tromsø at styreenheten mest sannsynlig var problemet som jeg har med å få start på bilen. Etter mye feilsøking, programvare oppdatering og nye feilsøk. Grunnen er eiringer rundt kontakter rundt hjernen. De mener fukt har kommet inn og mest sannsynlig ødelagt hjernen. Pris for ferdig reparert bil med alt av feilsøk= 20,000kr. Spørsmålet mitt er: kan man kjøpe en brukt styreenhet og kode den inn eller må man kjøpe en helt ny og la verksted gjøre jobben? Hvis man kan kjøpe en brukt, kan noen gjøre en slik jobb i Tromsø? Eller har noen andre forslag eller meninger om dette?? E61,525D,2005, 240000km Denne bilen har en Bosch edc16 ecu, den er fullt mulig å clone, bare å få tak i en brukt med samme Boschnummer. Alle seriøse chiptunere kan clone denne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå