sfaae Skrevet Mars 30, 2016 Share Skrevet Mars 30, 2016 (endret) Jeg vurderer å selge min sølvgrå E91 2006 318i 129hk stasjonsvogn, 138' km, og trenger noen råd før jeg eventuelt legger den ut. Den har noen mangler som jeg vurderer å få fikset, men lurer på om det vil betale seg. - Bakvisker funker ikke, da staget som går gjennom ruta har erodert seg fast, dvs motor og alt funker, men bolten må skiftes, da det var umulig å rikke den løs, verkstedet skal ha 4K for jobben. - Ett vinterdekk er skadet, høyre foran, og jeg må da trolig kjøpe 2, helst alle 4 (?) ny, selv om de kun er kjørt 1 sesong. - Det er en liten svetting rundt oljepåfyllingslokket, som en mekaniker jeg kjenner mente var så minimal at det ikke hadde noen betydning. Jeg begynner å bli lei av å koste på denne bilen, alle gamle biler koster en del å drifte, det er jeg klar over, men spørsmålet er om jeg vil få igjen disse utgiftene ved et salg. Hvis ikke vurderer jeg å selge den som den står. For øvrig er bilen pent behandlet, og i god stand. Hvor mye kan jeg evt legge ut bilen for på nett? Forslag? Endret Mars 30, 2016 av sfaae Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 30, 2016 Share Skrevet Mars 30, 2016 Det holder lenge med to dekk, mange hadde sikkert nøyd seg med å bytte bare det ene også om de er såpass nye. Å bytte alle fire er ihvertfall bare tull. Viskeren klarer du nok å reparere selv, evt. kan du sjekke et annet sted. 4000,- var ihvertfall mye. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfaae Skrevet Mars 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2016 Takk for svar. Er redd for å knuse ruta hvis jeg tar i mer på bolten, den mutteren er helt grodd fast, prøvde med diverse rustsprayer osv, uten hell. Fins det noe vidundermiddel til sånt noe, kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mars 31, 2016 Share Skrevet Mars 31, 2016 Jeg dristet meg til å bruke propan brenner, en sånn liten flaske. Sveisetang og litt hammer. Det gikk fint det. Men ja, jeg var forsiktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sfaae Skrevet Mars 31, 2016 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2016 Takk for gode svar. Jeg gjorde et nytt forsøk i dag, både med forskjellige rustsprayer og litt propanbrenner, uten hell. Får bare krype til korset og levere den inn, hvis jeg ikke selger den med denne defekten da. Noen som har peiling på hva jeg eventuelt kan få dersm jeg selger denne privat? Som nevnt øverst, er det altså defekt bakvisker, samt behov for 1 nytt vinterdekk som i utgangspunktet trenger å gjøres noe med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå