EspenHans1 Skrevet April 6, 2016 Share Skrevet April 6, 2016 Er det noen her som har noen erfaringer med å få fikset bilen i dens hjemland? I forb. med ferien skal vi kjøre nedover og lurte på om i samme slengen å fått tatt no småtteri siden vi allerede er der. Noen som evt. har noen foretrukne verksteder? Noen som vet om noen gode kilder på deler fra Tyskland? De-ikke-helt-billige-her-hjemme xenon lyktene f.eks? Sikkert dyrt der også men vet ikke om det er noen OEM lykter å få kjøpt. På forhånd takk Espen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet April 7, 2016 Share Skrevet April 7, 2016 Jeg tok service på e91`en min i Niebull. Det er en liten småby på vestsiden av Tyskland, like over grensen fra Danmark, Var veldig fornøyd med både arbeid og pris, men ulempen ved å ta servicen der istedenfor f.eks Flensburg er at de ikke hadde alle deler på lager. Standar service deler osv hadde de, men støtdempere, foringer osv måtte bestilles til dagen etter. Fikk forklart at det var fordi det var ett lite verksted så de hadde ikke lagerplass til altmulig. Flensburg og Schleswig (øst siden) er større byer med større bmw fillialer og større delelager. Fordelen ved service i Niebull er at de har lavere priser. Muligens bedre service innstilling også? Flensburg og Schleswig har høyere priser fordi "alle" kommer dit for å ta service/rep. De har også flere kunder å ta seg av. I Niebull snakket vi med en mekaniker som kunne engelsk og var veldig lett å kommunisere med. Fikk låne hans bil gratis hele dagen (e46, 325ci) og han ringte etter at de hadde gått over bilen for å fortelle hva de hadde funnet og spørre hva de evt skulle fikse. Hos meg skiftet de olje, alle filter, glødeplugger, takluke pakning, batteri, bremseklosser bak, oppdaterte all software i bilen pluss litt småting jeg har glemt. Tror jeg betalte 6000ish. Hadde bestillt service ++ på mail på forhånd. Mail kommunikasjon gikk på engelsk. Kommer til å ta service i Tyskland igjen ved neste anledning.http://www.raudzus.de/niebuell/Ueber_uns/Ueber_uns.php And-reas reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHans1 Skrevet April 7, 2016 Forfatter Share Skrevet April 7, 2016 Takk for svar, sendte de en melding. Litt ustødig på biltekniskengelsken min fant jeg ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenHans1 Skrevet Mai 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 12, 2016 Fikk svar for et par uker siden, sikkert litt euroutslag her men de skulle faktisk ha over 2500 mer for demperbytte enn det jeg fikk det for her hjemme. Men det begynner å bli en gammel bil og sikkert noe annet som dukker opp.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå