Gå til innhold

Dekkdimensjon 275/30-19bak og 245/35-19foran.

E39523i
 Share

Anbefalte innlegg

Hepp,

Er det noen der ute som har erfaring med dekkdimensjon 275/30-19 bak og 245/35-19 foran på enten E60 eller E61?  Jeg for min del har en 2007 E61.

Er i ferd med å bestille nye felger og dekk men vet ikke om jeg skal gå for 245/35-19 rundt det hele, eller da gå for 275-bredden bak.

usikker på om jeg bør/skal velge den dimensjonen bak eller ikke, med tanke på at 275-bredden muligens resulterer i vesentlig mere støy osv... Og mulig andre bakdeler som jeg ikke er klar over.

Bensinforbuket går heller kanskje ikke akkurat nedover med fæite bakdekk..  Men regner egentlig ikke med at forbruket utgjør den store forskjellen akkurat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du har forskjellig bredde på felgene foran og bak er det dumt å ikke gå for 245 og 275. Dette er også en original dimensjon på e60 (e61 ble levert med like dimensjoner foran og bak, da felgene var like brede).

Du vil neppe merke noe merkbar forskjell i støy eller forbruk, her er nok dekkmerke av større betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I heite å kjapt du kom med svar her a😀 

Hvis jeg skulle valgt 245/35-19 rund baut, så hadde jeg bestilt alle felgene på 9"x19".   Så er egentlig ikke sånn at jeg PR i dag sitter med felger som har ulik dim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utsende messing er jo bredere bak mye finere og regner med at du skal bytte felger pga utsende så hvorfor ikke gå får det som ser best ut. PS: jeg har hat samme dim på min e60 da jeg hadde den og kan ikke si at det ble merkbart mer forbruk eller støy en med andre hjul. Men hadde da igjen litt dyrere gummi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, skal kjøpe inn alt nytt. Er enig i at fetere dim bak ser myyyye bedre ut.

jaja, da helles det nok mot 275 bak ja.  Er ikke akkurat mye innspill i samme retning som jeg trenger for at jeg skal bestemme meg:)

takk for innspill.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil nok ikke merke noen støymessig endring ved 245/35 kontra 275/30. Som awt allerede har påpeket er nok valget av dekk det essensielle her. Selv har jeg tre forskjellige felgsett til min E60 med tre vidt forskjellige dimmensjoner av samme merke, og merker ingen forskjell mellom det ene settet kontra det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...