Mons1 Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Hei! Jeg må skifte flex-røret på min 2002mod 320dAT (150hk). Slik jeg ser det må hele røret med katalysator byttes som er kostbar. Jeg har fått kjøpt en brukt (1år) og håper den vil fikse problemet med lekkasje i flex-røret. Dette flex-rørert har blitt et problem for mange. Ser at det nå finnes "Reperasjonssats" der man kun bytter flex-røret. Det må bety at man må kutte original-rørert. Er det noen som har prøvd dette? Jeg spør for at hvis ikke min brukt-kjøpte katalysator fungerer, så må jeg kjøpe nytt. Forresten er det noen pakninger/tettningsring som må byttes på originalrøret? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Sr i delekatalogen for mer info ang deler som evt må skiftes. Men pass på at grunnen til at flexirøret et gåen, svært ofte er dårlige motorfester. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 10, 2016 Forfatter Share Skrevet April 10, 2016 (endret) 24 minutter siden, Otis skrev: Sr i delekatalogen for mer info ang deler som evt må skiftes. Men pass på at grunnen til at flexirøret et gåen, svært ofte er dårlige motorfester. Det kan stemme, men motorfestene er nå byttet Delekatalogen viser ingen slike pakninger eller tettningsring. Oppdager til stor forskrekkelse at den katalysatoren jeg har kjøpt, mangler skrukobling til Lambdasonden. Ellers ser jo katta original ut med BMW-logo. Hvilken BMW har katalysator uten lambda? Den flex-rør-"fiksen" ser ut som man må kutte originalen og sveise på flex-røret :-/ Endret April 10, 2016 av Mons1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet April 10, 2016 Share Skrevet April 10, 2016 Tror ikke det er noen lambda på min 05 X3 med 2.0d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mons1 Skrevet April 14, 2016 Forfatter Share Skrevet April 14, 2016 Er det noen som har gjort jobben med å bytte fremre katalysator på E46 320dA? Ser for meg at det er j**** trangt og katta er på skrudd direkte fast i turboen. Noen som har tips? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 14, 2016 Share Skrevet April 14, 2016 Føler det er veldig kurant om man går inn fra undersiden? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå