Gå til innhold

forskjellig dekk dim framme og bak e61 xdrive

tommyheimberg
 Share

Anbefalte innlegg

Hallo, har en e61 xdrive, der jeg tenkte og sette på 8,5 og 10" felger, tenkte å kjøre 225/35-20 på 8,5 og 255/30-20 på 10..

Da blir differansen 0,5% forran og bak, og rulleomkrets 1,2 cm forskjell.. 

Noen som har prøvd dette og vet om det går?, gidder ikke ødelegge fordelingskassa😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min F20 ble levert med 225/40-18 foran og 245/35-18 bak. Dette er standard dimensjon hos BMW og de sier det er greit. Samtidig kjøpte jeg Performance hjulsett. Dim: 225/35-19 foran og 245/30-19 bak. Også godkjent av BMW på xDrive, men forskjellen nærmer seg 3% på rulleomkrets foran og bak. Bestilt nye dekk i dim 225/40-19 og 255/35-19 nå, mye på anbefaling av dekkforhandler og forskjellen vil nå være 0,3%. Så nå er jeg ganske sikker på det skal gå bra. Om ikke har jeg både superforsikring og 4 års garanti igjen. Ta deg en prat med noen skikkelig kyndige først, jeg er fornøyd med både Stamsaas og dekkforhandler i dette tilfellet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører selv på 225/35-19 framme og 255/30-19 bak på E91 xDrive, det funker fint - er også standard dimensjon hos BMW som faktisk står i vognkortet på vår bil. Forskjell i rulleomkrets er som det blir sagt over her 0,3% på denne dimmen. Mener de sier rundt 1% maks er å anbefale i forhold til fordelingskassen på xDrive. 235/35-19 og 275/30-19 er den dimensjonen som er nærmest 0%.

Endret av papertiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...