Gå til innhold

Girkasseproblem F01, 730D


Karlfredrik89
 Share

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har eid en 09 730D i 3 mnd ca nå og har fått problemer med girkassen. Bilen har gått ca 121'

Problemet utarter seg slik at i 4,5,6 gir så vandrer turtelleren. Virker som det nesten slurer.

I motbakker vil den ikke gire ned, jeg må da slippe gassen helt, bilen mister fart og like før den kveles så girer den opp. Kickdown fungerer heller ikke, ikke manuell overstyring.

Hvis jeg gir på i 5 f.eks så vibrerer det og plutselig slår det. Senest forrige uke gikk den i nødmodus med melding om Transmission fault.

Forhandler har prøvd å bytte olje og flusha uten at det har hjulpet noe.

Noen kloke hoder her inne som kan tenke seg hva det kan være? Selv har jeg tenkt enten converter eller lameller. Problemet kommer som regel når bilen er driftsvarm, ikke merket så mye til dette når den er kald.

Jeg vil gjerne ha den på BMW, mens forhandler vil bruke et ikke- merkeverksted.

Dette er veldig frustrerende for meg, for jeg er veldig fornøyd med bilen ellers :) 

Håper på positiv tilbakemelding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe er åpenbart galt iallfall, ser ikke helt heldig ut. Ville nok fått ett godt automatkasse verksted til å se på dette. Forhandler må ta ansvar og få kydige folk til å se på saken, iallfall når verkstedet dem bruker ikke vet bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest å huske noe om at noen kasser rundt det årstallet hadde litt problemer, og det gjekk på den adaptive delen av softwaren.

Kuren for de fleste var å resette de adaptive verdiene, og i tillegg fikk flere oppgradert softwaren på kassen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhandler hevder å ha oppdatert programvare og resatt.

Noe jeg synes er merkelig at de får til når det er kun autoriserte BMW-verksteder som har tilgang til slik programvare.

Er bare så kjett å drive å "krangle" om å få bilen på merkeverksted. Jeg har i allefall troen på at det blir raskere løst da.

Takk for tilbakemeldinger forresten :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...