Haug530D Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 For ett år's tid siden, så pusset jeg noe rust på panseret, grunnet og hadde på Biltema sin utbedringslakk og etter dette klarlakk. Lakken er jeg veldig fornøyd med, ikke anntydning til at lakken slipper eller noe sånn, men den er en del mattere enn orginal lakken, hva kan jeg ha gjort galt egentlig? Bilen er 20 år og etter å ha kjørt i saltlake på Vestlandsveier er den ikke helt det den var, så det er egentlig ikke så veldig nøye med den da jeg har tenkt å bytte den ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet Mai 14, 2016 Share Skrevet Mai 14, 2016 (endret) biltema sin lakk er det dårligeste du får tak i, det er begrensa hvor mye du kan forvente av den. Den forringes også veldig fort av ting som salt og avfetting. Kjøp heller fra http://www.odegard-lakk.no/nb-NO/Default.aspx Det å lære seg noe lunde dette med lakk hjemme er en lang og trist prosess med mye prøving og feiling. Det er utallige ting som kan gå galt, men det som mange gjør galt mtp dårlig finish er at de legger alt for tynne strøk i frykt for at det skal "sige". Kan legge ett lett førstestrøk, men må ha ett par strøk som "flyter ut" ellers så blir det matt. Endret Mai 14, 2016 av hsd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haug530D Skrevet Mai 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2016 Joda, er klar over at Biltema sin lakk ikke er den beste, men planen er å kvitte seg med bilen så jeg gidder ikke å legge ut så mye på den egentlig, men da kan det rett å slett være at jeg har lagt på for tynne strøk da. Planen er å ta noe rust i år også, da på bakluken, så da tar jeg bare å hellakkerer panseret også da så blir hele panseret likt i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå