Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Så igår jeg kjørte min 118d E87 (08 mod) Og jeg la merke til akselerasjon tap. Da jeg kjørte den i dag fikk jeg den bare i1rpm i gir og bilen gikk såvidt framover. Så jeg prøvde å sette den i fri og ruset, masse røyk kom ut, samt glødene varmt metall "deler" bilde her: En venn fortalte meg at det var deler fra DPF. Ingen varsellampen er på atm. Men 2-3 uker siden begynte det gule dpf lyse å lyse. Men verkstedet sa det ikke var noe å bekymre seg for. Vennligst hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 (endret) Ser desverre ut som dette er biter av dpf filtret:-( bare å bestille nytt fra ebay(billigere det) litt vente tid men sparer deg for ganske mange tusen. Jeg hadde vært litt redd for turboen ettersom det har vært så tett. Blir mottrykk fra turboen og tettningene kan gi seg å få olje lekasje fra turboen. Husk at det kan være lurt å programere inn nytt dpf filter etter bytte. Ellers så kan du fjerne det å sette inn erstattings rør. Men da må bilen mapes om. Dette burde du sette vekk til folk som har gjort før å kjenner godt til bmw diesel motorer. Får mere hester ut av bilen å ikke høyere utslipp. Endret Mai 15, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Ja hvis det er tett kan du risikere turbohavari. Jeg ville skrudd av DPF`en og knust innmaten (som er kjeramisk). Går fint å kjøre uten. Du får jo litt høyere avgasser ( og litt mere motor effekt), men det blir ikke noe problem før evt en eu kontroll, hvor du kanskje må montere ny for å komme innenfor avgiftskravene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2016 18 minutter siden, Sand1 skrev: Ser desverre ut som dette er biter av dpf filtret:-( bare å bestille nytt fra ebay(billigere det) litt vente tid men sparer deg for ganske mange tusen. Jeg hadde vært litt redd for turboen ettersom det har vært så tett. Blir mottrykk fra turboen og tettningene kan gi seg å få olje lekasje fra turboen. Husk at det kan være lurt å programere inn nytt dpf filter etter bytte. Man koder vell av DPF'en? Holder med en typ carly koder, eller må man ha noe litt mer "fancy"? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2016 22 minutter siden, Sand1 skrev: Ser desverre ut som dette er biter av dpf filtret:-( bare å bestille nytt fra ebay(billigere det) litt vente tid men sparer deg for ganske mange tusen. Jeg hadde vært litt redd for turboen ettersom det har vært så tett. Blir mottrykk fra turboen og tettningene kan gi seg å få olje lekasje fra turboen. Husk at det kan være lurt å programere inn nytt dpf filter etter bytte. Ellers så kan du fjerne det å sette inn erstattings rør. Men da må bilen mapes om. Dette burde du sette vekk til folk som har gjort før å kjenner godt til bmw diesel motorer. Får mere hester ut av bilen å ikke høyere utslipp. Hmm, det høres ikke helt bra ut :/ Burde vell få noe rabatt av verkstedet siden de for en uke siden sa at det ikke var noe problem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2016 Noen på et annet forum sa også det kunne være katalystoren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 får jeg spørre hvordan bilen blir brukt er det stortsett bare småkjøring eller pendling den blir brukt til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sand1 Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 (endret) 1 time siden, Erik gh skrev: Man koder vell av DPF'en? Holder med en typ carly koder, eller må man ha noe litt mer "fancy"? Programerer/registrerer inn, så lenge det er samme filter(ikke bytt til noe annet en det som er der). Koder når du endrer på modulene, Bytter du batteri i samme amp som det som stod der registrer du det inn. Bytter du til større amp eller til agm koder du det inn. Men kall det gjerne koding. Har aldrig prøvd icarly. Har bare ista d/p der kan du ialle fall legge inn bytte av dpf filtret. Pga bikube designet er det nok dpf. Katalysator er bygge opp av titanium tråder. Det er vanskelig for verkstedet å ta standpunkt til dpf uten å teste det i ista/d eller fysisk sjekke det for skader, men normalt er det ikke noe problem å slette meldingen da regenerering fikser seg selv under kjøring over 60 km i time over 20 min. Så hva verkstedet ønsker å gjøre er opp til verkstedet, men er du uten for garanti tiden eller bilen er inport uten for bmw systemet tror jeg at du kan se langt etter det, billigere å gjøre det selv. Endret Mai 15, 2016 av Sand1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2016 3 minutter siden, Djwik skrev: får jeg spørre hvordan bilen blir brukt er det stortsett bare småkjøring eller pendling den blir brukt til Usikker på forrige eier. Men jeg har eid bilen siden September 2015 og det har vært mest bykjøring og korte turer, men har som regel tatt en eller to lange turer i uken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2016 8 minutter siden, Sand1 skrev: Programerer/registrerer inn, så lenge det er samme filter. koder når du endrer på modulene, Bytter du batteri i samme amp som det som stod der registrer du det inn. Bytter du til større amp eller til agm koder du det inn. Men kall det gjerne koding. Har aldrig prøvd icarly. Har bare ista d/p der kan du ialle fall legge inn bytte av dpf filtret. Pga bikube designet er det nok dpf. Katalysator er bygge opp av titanium tråder. Det er vanskelig for verkstedet å ta standpunkt til dpf uten å fysisk sjekke det, men normalt er det ikke noe problem å slette meldingen da regenerering fikser seg selv under kjøring over 60 km i time over 20 min. Så hva verkstedet ønsker å gjøre er opp til verkstedet, men er du uten for garanti tiden eller bilen er inport uten for bmw systemet tror jeg at du kan se langt etter det, billigere å gjøre det selv. Okei takk for tips! :) Tenker jeg prøver og programmere bort dpf'en inntil videre. Men.. For meg som kjører mest i byen kan det vell være greit å kjøre uten dpf? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 For å programmere bort dpf må du innom noen som leverer tuning. Det er ikke vanskelig å ta stilling til hvor tett et dpf er, det er noe av det enkleste som finnes. Bare å lese av mottrykk under belastning, og gjøre et regen forsøk, sjekke igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik gh Skrevet Mai 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Mai 15, 2016 12 minutter siden, TRF-Racing skrev: For å programmere bort dpf må du innom noen som leverer tuning. Det er ikke vanskelig å ta stilling til hvor tett et dpf er, det er noe av det enkleste som finnes. Bare å lese av mottrykk under belastning, og gjøre et regen forsøk, sjekke igjen. Med tanke på det som kom ut av eksos potta, så kan den vell ikke være tett nå lengre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 Det spørs jo hvor mye du har fått ut, det kan ingen her vite. Men om du tømmer den så er den ikke tett. Den bør dog absolutt programmeres om du tenker å kjøre sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Djwik Skrevet Mai 15, 2016 Share Skrevet Mai 15, 2016 4 timer siden, Erik gh skrev: Usikker på forrige eier. Men jeg har eid bilen siden September 2015 og det har vært mest bykjøring og korte turer, men har som regel tatt en eller to lange turer i uken. Mye små kjøring er ikke bra for en diesel motor med dpf men at den blir langkjørt ofte er bra men er lurt å ha på en dpf rens når du kjører langt det hjelper litt Og vis den går og trekker dårlig kan det være tett filter ja men også Koksing i innsuget via egr ventil grunnet mye småkjøring så her ville jeg også tatt en titt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå