Gå til innhold

Rimelig dekkomlegger oslo

Share

Anbefalte innlegg

La ut på Mitt Anbud og da var det en drøss som ville ha jobben for 1600 kroner for to biler. Mens når jeg ringte rundt fikk jeg beskjed om at 1200 pr bil i praksis var et røverkjøp. Både de fra mitt anbud og de jeg ringte er legit businesses, ikke hvitvask og vask av bil-sjapper. Endte med et verksted som tok begge for 1.600 og som var dødshyggelige. 

Men som sidenote: Jeg noterer meg at prisen for dette har mer enn doblet seg på 3-4 år, cirka samtidig som netthandel begynte å selge dekk løst på nettet og sende i posten så de må finne seg steder å montere. Det er jo egentlig fair enough, den som har utstyret kan ta seg betalt hva de vil, men det er jo artig at han ene forklarte meg at for mindre enn 1200 for de 15 min det tar så ville han tape penger på å la arbeidskraften sin gjøre jobben. Du vet, moms og skatt og sånn gjorde at det var best å ikke ta sånne jobber. 

Jeg er all for å dekke utgifter til lønn, utstyr og husleie og ordentlige regnskap, men det er interessant hvordan prisen for å legge om fire hjul på felger, som ikke krever noen deler etc ut over fire ventiler til 25 kr stk, plutselig koster 2 til 3 timer mer i timen enn å sette bilen inn på samme verksted for en reparasjon. Til tross for at husleien og arbeidskraft er den samme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte nettopp 175 kr per hjul inkludert materialer og fjerning av det gamle dekket. Det synes jeg var dyrt nok. Normalt er denne jobben inkludert når man kjøper nye dekk i lokal forretning. Med den prisen du betalte, begynner det å bli uaktuelt å komme med løse dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Basse Lusk skrev:

Jeg betalte nettopp 175 kr per hjul inkludert materialer og fjerning av det gamle dekket. Det synes jeg var dyrt nok. Normalt er denne jobben inkludert når man kjøper nye dekk i lokal forretning. Med den prisen du betalte, begynner det å bli uaktuelt å komme med løse dekk.

Jepp, jeg er dessverre i den situasjonen fordi bilen jeg kjøpte ikke kom med vinterfelger da bilen ble levert fordi de var forsinket fra produksjon. Som gjorde at sommerfelger ble vinterfelger. Men nå må det snus, og jeg orker ikke kjøre til sørlandet for å ordne dette gratis der jeg kjøpte bilen. Og den andre bilen det er snakk om kjøpte jeg nylig med et sett løse dekk og ett sett unormalt stygge felger i en annen dimensjon. Gøy med ny og gammel bil :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...