Gå til innhold

Ut med cd-spilleren inn med iPad

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ny her men tenkte jeg ville dele noen bilder av min stereo.

Når det kommer til brukervennlighet og utvalg av apper o.l så er det ingenting som slår en tablet, så hvorfor ikke bare integrere det i dashbordet?

Knappene på rattet fungerer som normalt, lyd opp/ned og skifte av sang.

Oppsettet er veldig enkelt og fungerer meget bra. Alt som trengs for å gjøre dette er å få kjøpt hos Custom car interiors på Facebook.

IMG_2627.JPG

FullSizeRender-1.jpg

FullSizeRender-2.jpg

FullSizeRender.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det samme i en SsangYong Rexton 2 jeg hadde, etter å ha sett det på MCM(Mighty Car Mods @YouTube).

Brukte da en ekstern forsterker som gikk mot bilens originale anlegg, som awt skriver.

Synes det var kjempekult i starten. Men etterhvert som dagene gikk og "nytt og kult"-hypen forsvant litt, så fant jeg ut at det ikke var såååå bra. Her er topp 3 ting som gjorde at jeg begynte å misslike oppsettet etterhvert.

1. Over natten når det var mange minus ute, var den helt tom for strøm og det tok lang tid før den skrudde seg på igjen.

2. Jeg hadde glemt å lage egen knapp/mulighet for å trykke på "av-knappen" så det var ganske kjipt mtp å skru den av eller lukke skjermen.

3. Komplisert/vanskelig å trykke på innstillinger imens du kjører. Eller trykke på ting på pad'en som har et "lite trykke om råde". Blir på lik linje som å skrive en sms når du kjører(regner med de fleste har gjort det. Masse trykke-feil), så man trykker veldig mye feil og ting tar lang tid noen ganger.

Jeg hadde dog en dårlig Android tab fra Samsung, så kanskje det gjorde min opplevelse litt dårligere. Men uansett, skal man bruke det kun til musikk; vanlig AUX-kabel og CD-spiller er mye enklere. Men vil du ha litt forskjellig snacks, hvorfor ikke prøve(men er det verdt det, må du spørre deg selv).

Skriv gjerne en oppdatering etterhvert om hva du synes om oppsettet ditt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordelen med dette oppsettet er at ipaden kan enkelt skyves til siden og tas med. Den blir kun holdt på plass vha magnetene på siden av ipaden. 

Det som også er litt kult er at du kan si: Hei Siri, spill musikk så starter musikken uten at du trenger å trykke noe som helst. 😉

Endret av Rivrusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rivrusk skrev:

Fordelen med dette oppsettet er at ipaden kan enkelt skyves til siden og tas med. Den blir kun holdt på plass vha magnetene på siden av ipaden. 

Super løsning!

Endret av Popza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...