Gå til innhold

E91 bakluke viser åpen men er lukket og glassluken går ikke opp, noen som kan dette?

BMW-cab
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en 2009 modell E91 (facelift utgave)  på instrumentpanelet står det at bakluken er åpen når jeg kjører mens den er lukket, er det en eller annen sensor som driver og lurer her?

Glassluken på bakluken går ikke opp når jeg trykker på knappen på selve åpneren på luken, noen kjente feil her? Har sjekket alle sikringene og de var ok.

Takker for alle bidrag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, ///M3 skrev:

Det er låsen din som er problemet.

Står lysene bak i på hele tiden også...?

Virker bakrute pusser..?

Ok, nei, lysene er ikke på hele tiden, men når du sier det så virker ikke bremselysene bak, kun den øverste..

Viskeren bak er jeg litt usikker på om fungerer, husker ikke å ha brukt den på en stund, det må jeg sjekke, men i så fall hvis den ikke virker, hva tenker du kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremselys bak har ikke kabler gjennom luka,så hvis de nedre ikke funker er det mest sansynlig pære.

Hvis bilen ikke registrerer at bakluke er igjen får du ikke åpnet glasset og ikke brukt visker.

Fungerer tåkelys og andre lamper i luka...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, ///M3 skrev:

Bremselys bak har ikke kabler gjennom luka,så hvis de nedre ikke funker er det mest sansynlig pære.

Hvis bilen ikke registrerer at bakluke er igjen får du ikke åpnet glasset og ikke brukt visker.

Ja, var for opptatt med å sjekke alt annet enn pærene i baklyktene, tenkte på det igår kveld, dumt, men sånt skjer, skal få sjekket det med bremselysene.(Bilen har vært på verkstedet fra igår kveld til idag, så har ikke hatt mulighet til å få sjekket de tingene ennå).

Tenker at det kanskje sutter en bryter i baklukelåsen som driver og kødder, kanskje bytte av denne vil hjelpe på her.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, ///M3 skrev:

Du har helt rett, viskeren bak fungerer heller ikke, luke lås da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ///M3 skrev:

Ja,det er nesten helt sikkert låsen bak. Hadde nettopp en sånn jobb og da var alt iorden etterpå.

Tror jeg satser på en sånn, men har det noe å si hvis jeg skaffer en brukt om det er fra preface? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, ///M3 skrev:

Ser ut til å være samme delenummer. En ny en koster 771 + mva på GS.

Ok, skal ringe de.

Vet du tilfeldigvis noe om justering av lampe foran (xenon) denne skal være automatisk, fikk feil på eu kontrollen om at nivåreguleringen ikke virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk sensorer under bilen. De sitter på bærearm foran og bak. Den pinnen som sitter der pleier og ruste i stykker slik at sensorarmen knekker. Kjøp 2 nye sånne stag. Koster ca 100 pr stk. hvis ikke jeg husker feil. Sjekk det først. Kan også være justeringsmotor inne i lampen,men ikke så ofte de ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...