matros72 Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 Har forstått det sånn at veivhusventilasjonen er et problem på bl.annet m54 motoren. Det er mange som påstår at det blir undertrykk i oljepåfyllingslokket når dette holder på å gå tett. Hvordan i all verden går dette for seg?? Når ventilasjonen går tett,så blir det da overtrykk under toppdeksel,og dermed blåser toppdeksel pakning? Så er det noen som kan gi meg en fornuftig forklaring på hvorfor det liksom oppstår undertrykk? Og en fornuftig forklaring på å sjekke om dette faktisk er tett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juni 6, 2016 Share Skrevet Juni 6, 2016 (endret) Slik eg har forstått det skal du ha eit lite vakuum( undertrykk) i oversiden av motor, altså om du åpnar oljepåfyllingslokket. Det skal ikkje være vanskelig å åpne, men du skal kjenne eit lite vakuum om du legg hånda eller papir oppå. I underdelen av motoren skal det derimot være eit lite overtrykk, så om du tar ut peilepinnen og har ein ballong eller fingeren frå ein plasthanske rundt åpningen skal den sakte blåse seg opp. Dette er altså når alt er i orden. Er det vanskelig å åpne oljepåfyllingslokket pga. høgt vakuum, er det eit tegn på at noko er gale med veivhusventilasjonen. Endret Juni 6, 2016 av mcbanan Endra formulering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 6, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 6, 2016 Ok. Min har et svakt undertrykk når jeg holder hånden over påfyllingslokket,så tyder vel det på at det er i orden da. Må jo være den veivhusventilen som skaper dette undertrykket under påfyllingslokket da? Testet dette litt med å ta av slangen som går fra toppdeksel og ned til ventil,og da forsvant dette undertrykket. Men med det samme jeg koblet til igjen så var det tilbake. Merkelig konstruksjon.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 7, 2016 Share Skrevet Juni 7, 2016 Det er som @mcbanan sier, det skal være et svakt undertrykk i oljepåfyllingen, er det slik, så er alt OK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcbanan Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Her må eg arrestere meg sjølv, i mitt tidligare innlegg. Det skal være vakuum i peilepinnen og. Kan anbefale denne, smått forvirrande, tråden om testing av veivhusventilasjon på e39: http://www.bimmerfest.com/forums/showthread.php?t=445403 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå