henrikhoe Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 (endret) Så jeg har spurt om dette før. Har hatt bilen inne flere ganger for samme feil, først ble det byttet spjeldhus (altså gasspjeld), og sist gang ble valvetronic motoren (stillmotor) skiftet sammen med toppdekselpakning. Vet ikke hvorfor, var en garantisak så jeg sa ja. Bilen vært en drøm å kjøre de siste ukene. Havner i kø i Oslo på mandag, og mens den står på tomgang kommer EML lyset på. Dette var nøyaktig det samme som skjedde sist gang, da hadde jeg skiftet kamakselsensor insug (dette var i mars i år), og mens jeg stod på flyplassen med tomgang på, kom lyset på. Så ble bilen værre og værre. Prøver å gjøre meg klok på nettet, og mange nevner throttle body, som er gasspjeld. Mange andre mener også bare at de sletter feilminne så kommer ikke feilen tilbake. I mitt tilfellet nå, når først feilen har kommet, så går den i limp modus eller såkalt nød modus hver gang jeg kjører. Så en oppoverbake blir fort et problem. Har nevnt tidligere at energien og viljen til å fortsette med dette er lik 0. Betalte netopp 11 000 kr også for å få den EU godkjent og har jo tatt ekstremt godt vare på den så litt kjipt å bare selge den og. Ihverfall når jeg har brukt så mye penger også. Endret Juni 8, 2016 av henrikhoe Bimmernew reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 8, 2016 Share Skrevet Juni 8, 2016 Om du har fått skiftet spjeldhus tidligere så kan man klage på dette. Men vet ikke om det er gjort? Ellers lurer jeg på hva slags motor du har. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet Juni 12, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 12, 2016 Litt sent svar men er N42, vet det er mange problemer med den. Har skiftet spjeldhus før ja i 2014. Derfor jeg fikk det på garantien i 2016. Fikk en 12000 kr service gratis, som var skifte av stillmotor og toppdekselpakning. Dog er jeg usikker på forskjellen mellom spjellhus og stillmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikhoe Skrevet Juni 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 13, 2016 VIktig å presisere at EML lyset nesten alltid er på når jeg kjører. Men da går den bare i nødmodus light, altså kommer meg opp i turtall, ting tar bare tid. Og så kan det fks under pådrag plutselig stoppe og gå helt i nødmodus. Merkelig er også at selv om dette har pågått i 1.5 år nå, så har bilen alltid vært fin vinterstid. Vet ikke om det har noe for seg å bytte coilene og tennplugger, men lurer på om jeg skal gjøre det før jeg har pensjonert den. Bavaria vil ikke ha noe mer med den å gjøre, og jeg er temmelig lei selv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kennethe34 Skrevet Juni 13, 2016 Share Skrevet Juni 13, 2016 Ställmotor og spjeldhus er to forskjellige deler, ställmotor står under toppdekselet og regulerer stilling på valvetronic excenterakselen. Spjeldhus er gassspjeld. Begge deler er forsåvidt kjente feil på N42, men langt fra de eneste kjente feil på N42 så er ikke nødvendigvis pga de at motorlampen din lyser. Kan være: slitt excenteraksel, coiler, plugger, strekt register, defekte vanos(er), kamakselgivere, veivakselgiver osv. Må feilsøkes på for å finne ut hva det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå