Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Har en 97 E36 cab med endel feilkoder som ikke lar seg slette De kommer på straks bilen har gått en stund og jeg finner ikke feil i systemene.

Airbag kommer etter en stund Sjekket tilkobling under setet og alt ser ut til å være i orden

DET SOM VAR GALT VAR BRUDD I KABEL TIL SIKKERHETSSELEVARSLER

Sett over ABS sensorer, Er tilkoblet og ser ut til å være funksjonelle

Splitter nye slitasjevarslere, skiver, klaver, kaliptere og bremsesko. Alt nytt og i topp stand her

DET SOM VAR FEIL VAR AT HØYRE SENSOR HAR FÅTT SKADE PGA DEFEKT HJULLAGER

BYTTET SPINDEL MED ANNEN SENSOR OG VIPS:-P

Det rare er at caben nå også har sluttet å virke.

Noen som kan hjelpe her?

Er noen villig til å se på caben mot betaling står den i Asker.

Endret av pedro
Skrevet

Angående ABS sensoren så ville jeg ha sjekket livedata i inpa,  på sensorene. Det er genialt verktøy når du holder på med de.

På airbagen ville jeg bestilt en bypass på eBay, mattene i setene ryker fort.

Skrevet

Ok. Takker Dette med airbagmatta i setet kan godt være riktig da jeg har sittet på knær og stått i det siden bilen er en cab.

Har annet sete jeg kan prøve for å se om jeg får bort feilen da. Den har jeg behandlet penere siden det er sportsseter.

Angående ABS sensoren så ville jeg ha sjekket livedata i inpa,  på sensorene. Jeg er alt annet enn bilelektriker.

Hvordan går jeg fram for å sjekke dette Noen som har en ide om hva jeg skal gjøre for å sjekke cabmotorene De er stein døde og knappen blinker hele tiden sålenge tenningen er på, men hører ikke noe når jeg prøver å ta ned caben.

Skrevet

Airbagfeil må slettes, om det er feil på en ABS-sensor så vil den forsvinne når du bytter sensor. Kjører forbi Sandvika tirsdag/onsdag, kan sikkert stikke innom en tur og se om det er noen feilkoder om det er av interesse.

Skrevet

Det er ikke alltid abs lyset slukker selvom du bytter sensor. På min var det grodd fast så mye drit rundt hullet til abs føleren at den ikke fikk kontakt. Derfor livedata er genialt. Jekk opp bilen, slett feilen, snurr på hjulet etter du har byttet føler for å sjekke at den gir signal. Da slipper du å sette på plass alt også kommer lyset opp etter 10 meter.

Skrevet

Det er nå greit, det jeg mente var at du ikke behøver å slette noe etter at feilen er fikset på ABS. På airbag må du inn og slette feilkoder for å få vekk lampa, enda det ikke foreligger aktive feil lenger.

Skrevet

AIRBAGLAMPE

DET SOM VAR GALT HER VAR BRUDD I KABEL TIL SIKKERHETSSELEVARSLER

Kabelen går fra setekontaktene og inn på sikkerhetsselesiden. Sikkert revet av kabelen under støvsuging el lignende!

ABS

DET SOM VAR FEIL VAR AT HØYRE SENSOR HAR FÅTT SKADE PGA DEFEKT HJULLAGER OG RUST I KRANS

BYTTET SPINDEL MED ANNEN SENSOR OG VIPS

TAKKER SÅ MYE FOR HJELP

Nå gjennstår det å få liv i softtoppen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...