Saltkjelen Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 4 timer siden, minim skrev: At lodding ikke medfører risiko som nevnt over er en sannhet med modifikasjoner også. Gjøres dette ikke 100% korrekt (og selv om det gjøres korrekt) så har man en skjøt som over tid er sprøere og vil ha et større potensiale for dårlig kontakt/brudd enn om om man har originalt nett uten skjøter. Det er ikke til å komme bort i fra.. Istedet for lodding kunne man heller laget et kontaktstykke med en "adapterkabel" i mellom. Dette ville aldri medført noen risiko for brudd, dårlig kontakt og så videre. Rett og slett plug and play. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 7 hours ago, Saltkjelen said: Istedet for lodding kunne man heller laget et kontaktstykke med en "adapterkabel" i mellom. Dette ville aldri medført noen risiko for brudd, dårlig kontakt og så videre. Rett og slett plug and play. Ja noe slikt hadde jeg nok gjort om jeg betalte gildet selv, men beklager jeg hadde ikke satt bort en slik jobb til et verksted. Jeg har muligens mangel på tiltro til dem, men jeg har sett så utrolig mye rart komme igjen fra verksteder at jeg har hadde stått over. Ref min tidligere post om rørtang i mangel på presstang. Og det er i beste tilfelle før strømtyvene kommer frem. Ja, det er kjempemange flinke mekanikere også (og mest av den sorten) det er bare så synd at de få som aldri burde vært mekaniker man blir skremt av.. Dette var utenfor eiers kontroll og da synst jeg oppriktig at det skal settes tilbake i original stand uten feil. Det har allerede skapt nok ulemper om man ikke skal få fremtidige problem også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå