Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

2004mod touring. Er det mye arbeid å koble opp ledningsnettet? Ser noen sier man må strekke kablene fram til sikringsboksen mens noen snakker om en kontakt som skal ligge klar i bagasjerommet. Noen som har gjort dette? Hvor er isåfall en god side å kjøpe fra?

Skrevet

Jeg monterte på min e39 for en del år siden, og dette var en grei jobb. Bestilte fra http://www.pfjones.co.uk/ , og kjøpte den gang en bosal krok. Det greie med denne var at jeg slapp og kappe i fangeren der det vises, siden kroken går under bakfangeren. Det måtte bare kappes litt på undersiden som ikke vises for å få tilgang til kontakten. 

Da jeg bestilte valgte jeg at jeg ville ha med tilpasset ledningsnett, og dette var det bare og koble inn i eksisterende ledningsnett på baklyktene. Jeg la ikke opp noe videre fremover. 

Skrevet
18 minutter siden, Brian skrev:

Jeg monterte på min e39 for en del år siden, og dette var en grei jobb. Bestilte fra http://www.pfjones.co.uk/ , og kjøpte den gang en bosal krok. Det greie med denne var at jeg slapp og kappe i fangeren der det vises, siden kroken går under bakfangeren. Det måtte bare kappes litt på undersiden som ikke vises for å få tilgang til kontakten. 

Da jeg bestilte valgte jeg at jeg ville ha med tilpasset ledningsnett, og dette var det bare og koble inn i eksisterende ledningsnett på baklyktene. Jeg la ikke opp noe videre fremover. 

kjempe bra!

Fant denne fra bosal http://www.pfjones.co.uk/bmw-5-series-touring-02-1997-2004-with-levelling-bosal-swan-neck-towbar.html

Der vil ikke kutt i fanger vises. Husker du hva du valgte for å få med riktig type ledningsnett? Hvis du ser på linken så ser du at det er litt forskjellig å velge mellom. Jeg er helt grønn på dette ser jeg.

Skrevet

jeg gjorde det på e38. regner med at det er ganske likt.  

jeg kjøpte ett brukt sett på koed.

å kutte i fangeren er en smal sak, for det er merket av på maksiden hvor man skal skjære. så det er veldig enkelt.

så var det bare å trekke kabelen inn gumminippelen under baklykta og plugge den i modulen som var med.  så koblet jeg kabelen fra baklykta inn i modulen, og kabelen fra modulen inn i lykta. så var det bare å koble modulen til batteriet.   ferdig.    tom pærevarsling om det er noe tull med hengeren. 

gjorde vell alt sammen på 1,5 time kanskje?   var veldig greit altså.  

Skrevet

Jeg monterte på min i fjor. Dette var et Westfalia avtagbart.
Brukte uorginalt ledningsnett, som kobles inn i kontaktene på baklyktene. Var bare et enkelt skjøtestykke, plug and play.
Måtte sage ut av alu fangeren under plasten, men siden jeg har M bak fanger så bytta jeg diffuser og fikk ferdig med hull.

Ellers var det bare og legge ledningnettet inn i bilen, og lage til boksa der den skal sitte, og dra strøm opp i sikringsboksen.
Enkel jobb, men tok litt tid. :)

Jeg kjøpte fra www.hågen.no. :)

Skrevet (endret)
On 6/21/2016 at 15.36, clinton skrev:

kjempe bra!

Fant denne fra bosal http://www.pfjones.co.uk/bmw-5-series-touring-02-1997-2004-with-levelling-bosal-swan-neck-towbar.html

Der vil ikke kutt i fanger vises. Husker du hva du valgte for å få med riktig type ledningsnett? Hvis du ser på linken så ser du at det er litt forskjellig å velge mellom. Jeg er helt grønn på dette ser jeg.

Ser det er forandret litt siden jeg bestilte, men nr er samme på denne kroken som den jeg har. Ser at det står visible på kutt, men min har ikke synlige kutt da alt er på undersiden. Single electrics skal holde til det meste, twin mener jeg er til vogner etc som krever mer strøm til lading av batteri etc. 

WP_20160623_16_45_56_Pro.jpg

Endret av Brian
Skrevet
4 timer siden, Brian skrev:

Ser det er forandret litt siden jeg bestilte, men nr er samme på denne kroken som den jeg har. Ser at det står visible på kutt, men min har ikke synlige kutt da alt er på undersiden. Single electrics skal holde til det meste, twin mener jeg er til vogner etc som krever mer strøm til lading av batteri etc. 

WP_20160623_16_45_56_Pro.jpg

Kunne ikke se mye til kuttet på din nei.

Men denne single electrinc er vel da ikke spesialtilpasset E39. Er vel mer et universelt kabelnett. Tenker da på at kontakter til baklykter og pinnen til kontakten i sikringsboksen muligens mangler på denne. Ser at hvis jeg bestiller til E60 så får jeg modelltilpasset kabelnett. 

Skrevet (endret)

Spørs om det er utgått, for jeg kunne velge modelltilpasset når jeg bestilte. Jeg vet ikke helt hvordan universalnettet er, så det kan jeg ikke uttale meg om :)

http://www.pfjones.co.uk/towbar-wiring-kits/bmw-towbar-wiring-kits/bmw-5-series-towbar-wiring-kits.html

Er forskjellige kit her, men ikke noe spesifikt til e39. Ser det er noe multifit sett der, går evt an å sende en mail og spørre. 

Endret av Brian
Skrevet

ser old.koed.no  selger orginale bmw kit til rundt 3000kr.  det er vell ikke noe og tenker på.  da har du alt plug and play og slik det skal være..

der kan du forresten legge inn bud på delene også.    byr du 2500 så kan det godt hende du får det.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...