matros72 Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 Hva er det med disse m 54 motorene å oljeleksje??? Det er byttet toppdeksel pakning(flere ganger),gummiskiver på bolter og toppdeksek sjekket for sprekker. Like forbannet drypper det i venstre bakant på motor å ned på eksosrør. I all verdwn er det med denne motorn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 Brukte du pakningstoff i halvmåner? Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juni 28, 2016 Share Skrevet Juni 28, 2016 Og har du sjekket veivhus ventilasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2016 Ja paknings stoff ble brukt i halvmåner. Hvist den teorien om at det skal være ørlite undertrykk i oljelokk,så er ventilasjon min i orden. Til meg er det så vidt antydning til underrykk.Men denne teorien begynner jeg å tvile stært på. Oljeforbruket er også skyhøyt. Ingen oljerøyk av eksos,og bruker ca literen på 50 mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 28, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 28, 2016 Men om nå veivhus ventilasjon skulle vise seg å være tett. Greier den hvirkeli å presse ut olje da,når alle pakninger er nye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjølen Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Har nå runda 200 000km med min M54 og har overhodet IKKE vært plaga av oljelekasjer. Synes dette minner mer om dårlig utført arbeid i forbindelse med skifte av pakninger 2000Touring reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sebb9 Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Toopdekselpakningen er litt vanskelig å få tett, må være helt rent og treffe i de tre sporene. Eventuelt kan du smøre hele pakningen med pakningstoff. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kjølen Skrevet Juni 29, 2016 Share Skrevet Juni 29, 2016 Det skal kun brukes liten mengde med pakningstoff(Tre Bond) rundt utsparingene i hver ende. Sjekk også pakningene(2stk) over plugghull.Alt gjøres nøye rent før montering av nye pakninger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matros72 Skrevet Juni 29, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 29, 2016 Feilen funnet. Det var nok sprekk i toppdekslet ja. Dette var umulig å se når dekslet var av. Men når bolter ble dradd til åpenbarte den seg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå