Gå til innhold

Speedometer E39


espen_staven
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Bilen min har akkurat vært på BMW og planen var at dem skulle kode speedometeret som satt i den, da denne kunne forårsake feilene jeg har hatt.

 

Men BMW sier dem ikke kan kode et brukt speedometer. Stemmer dette? Det sitter visstnok et kombiinstrument fra 1996 i min bil. Som er en 2000 modell. Fremkaller ifølge BMW feil i ABS, ACC, ekstrautstyr, klimaanlegg osv... 

Hvis jeg klarer å finne et speedometer fra en maken bil, med samme utstyr, motor etc som i min, kan det fungere da? Må dette kodes?

Fikk pris på nytt instrument til 6800 kr, er det verd å koste på det, på en 2000 mod 525 TDS?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKE speedometer fra de eldre modellene fra rundt 96-99 kan kilometerstanden justeres med bmw scanner. Usikker på hvordan det er på kombi. På de nye er det en annen chip og da kreves det spesialverktøy for å justere kmstand. Alle speedometer kan kodes til bilen. trenger ikke ha samme utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har speedometer fra en 2002 mod 530dat. Kanskje dette passer til din bil. Dieselbiler har kanskje en annen turteller siden turtallet er lavere, eller tar jeg feil? Speedoen er lagret høyt oppe på en hylle som er kronglete å komme til, og har ikke sjekket dette på lenge. Kommer fra en bil som sønnen til kona krasjet og hadde ingen pixelfeil etter det jeg kan huske. Km, mener jeg er 211765 km.

1.400 kr inkl frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...