Akselwp Skrevet Juni 30, 2016 Share Skrevet Juni 30, 2016 (endret) Hei. Har en E39 1996 mod som startet så kan den gå alt fra 20 sek til 10 min uavhengig av om den er kald eller varm. Har sjekket bensinpumperele, er byttet kam og veiv sensor av forige eier. Har tatt diagnose og det som kommer tilbake er "reset styreenhet" under startsperre. Har kontakt med nøklene når jeg sjekker via diagnoseapparatet så er litt rådvill hær, som vet en løsning? Lagt ved bilde av feilkode og min ews modul. LØSNING: min bil har siemens ms41.0 dme, og det var absolutt ingen ting galt med den! Eller startsperra.. så meg blind på startsperre etter diagnose men viste seg å være så enkelt at den bare manglet gnist.. den ene ledningen (grønn på min bil) som ikke går fra coilene og inn på dme men til en hvit kontakt nermest skjermen hadde meget dårlig kontakt. Delte kontakten og gjorde rent for eir på pin og monterte igjen. Bilen starter å går som ei klokke. Forige eier lett litt i koblingsskjema for denne bilen og fant ut at det var jordingen til samtlige coiler... Endret Juli 24, 2016 av Akselwp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sAlnes Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 Du kan prøve å synce ews og dme på nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet Juli 1, 2016 Share Skrevet Juli 1, 2016 (endret) Du må kjøre "EWS start value reset". Slik er ordlyden i programmet INPA. "EWS start value synch." fungerer bare om du setter inn nye enheter. Endret Juli 1, 2016 av MrBrum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akselwp Skrevet Juli 2, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 2, 2016 Takk for svar, skal prøve dette så snart som mulig 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akselwp Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 On 2.7.2016 at 1.38, MrBrum skrev: Du må kjøre "EWS start value reset". Slik er ordlyden i programmet INPA. "EWS start value synch." fungerer bare om du setter inn nye enheter. Hei jeg har omsider fått installert inpa riktig å fått pratet litt med bilen.. men jeg finner ikke den setningen du prater om.. har ews2 har det noe å si? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akselwp Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 Eller kan det ha noe med inpa versjonen jeg har? Har jo sett folk gjøre det med ews3 men finner ikke noe info om ews2.. trenger sårt hjelp da det er ingen jeg kjenner til i mils omkrets å prate med.. hurra for nord-norge! Nærmeste bmw merkeverksted er 10 mil unna.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akselwp Skrevet Juli 19, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 19, 2016 Hær er slik bildet kommer opp på min inpa for min siemens ms41.0 m52 og feilkoden lest av med inpa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Akselwp Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 Hadde bmw harstad på telefon, noen flere som tror dette ha noe med bensinpumpe å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå