KMT Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 (endret) Opplever at antispinn slår inn på tørr asfalt ved kraftig akselerasjon over 100 km/t. Motor er ikkje modifisert, og skal ikkje klare dette pga reelt hjulspinn. Usikker på om dette er pga hjula, som har litt ulik rulleomkrets framme og bak. Felgane er Avantgarde Dolphin Grey M510: 8,5" felg med 235/30 dekk foran, 10" felg med 285/25 dekk bak. Avviket i rulleomkrets tilsvarer, vil eg tru, mindre enn relativt stor ujevnhet slitasje foran/bak på identiske dekk. 0,75% differanse trur eg det er. Har hørt at xDrive kobler inn ved 2%. Kan det likevel vera at ulik hjuldim er syndebukken? Har ikkje 4 like (bortsett frå hjul med pigg) å testa med, men skaffar meg gjerne eit sett om det er truleg at det er nettopp her det ligg. Endret Oktober 25, 2016 av KMT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torgeir_Rusten Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Hei, Jeg hadde et lignende problem med min 02 M3, hadde forskjellig merke av dekk foran og bak som skulle hatt veldig lik rulleomkrets, når de ble slitt bak så var dsc veldig følsom og slo inn veldig tidlig. Problemet ble borte når jeg byttet dekk. Nå har du mye nyere bil og er mer ren akselerasjon men kan hende det fortsatt er hjuldim. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet Juli 12, 2016 Share Skrevet Juli 12, 2016 Optimalt sett burde du hatt 245/30-20 foran og 295/25-20 bak. Da får du nøyaktig lik rulleomkrets foran og bak (200.1cm). Ikke veldig sprekt utvalg av bakdekk i den dimensjonen forsåvidt, men det er da noe å få tak i. Jeg ville lånt meg et sett hjul med samme dim foran og bak, bare for å være på den sikre siden, og evt. ta det derfra om problemet ikke forsvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 (endret) Kan nevne at jeg hadde samme problemet. Når jeg feks sku kjøre forbi en bil og det jeg girer ned til 3 gir så slår antispinn seg inn. Dette var da med piggdekk på tørr asfalt. Samme når jeg tok igang i 1 gir og ga på litt så kom problemet igjen. Etter det så bestemte jeg meg bare for og prøve med sommerdekk bak. Når jeg gjorde dette så var problemet løst. Endret Juli 13, 2016 av vegard89 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2016 (endret) Takk for svar, prøver med 4 identiske hjul. Har annonsert mine Avant Garde M510 med gode dekk. Endret Juli 13, 2016 av KMT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Viktig at du har riktig lufttrykk også. I mitt tilfelle så tror jeg dette var pga at det var et billigmerke av piggdekk som jeg brukte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Er det lik innpres på denne og på M5? Lurer på om de felgene kunne passet på min. Vil dette med rulleomkretsen spille inn på en bakhjulstrekker også? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 13, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2016 Minim, Veldig ulikt innpress på E60 xDrive (ET43) og E60 M5 (ET16). Ulik rulleomkrets er uproblematisk for ein bakhjulsdreven BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2016 Oppdatering: Testa med fire like hjul i går, så langt har eg ikkje klart å framprovosere antispinn med dei hjulene på. mcelg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
minim Skrevet Juli 17, 2016 Share Skrevet Juli 17, 2016 On 7/13/2016 at 11:43 PM, KMT said: Minim, Veldig ulikt innpress på E60 xDrive (ET43) og E60 M5 (ET16). Ulik rulleomkrets er uproblematisk for ein bakhjulsdreven BMW. ok. takk for info. Er også plaget med at denne antispinn lampen lyser i tide og utide, men jeg mistenker at det skyldes høyrefoten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juli 18, 2016 Share Skrevet Juli 18, 2016 Hadde lignende på min m3, gikk fra å blinke dagen lang til å fungere riktig når jeg sørget for lik omkrets foran/bak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mcelg Skrevet Juli 18, 2016 Share Skrevet Juli 18, 2016 (endret) Dobbeltpost. Endret Juli 18, 2016 av mcelg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 On 17.7.2016 at 10:41 AM, minim said: ok. takk for info. Er også plaget med at denne antispinn lampen lyser i tide og utide, men jeg mistenker at det skyldes høyrefoten Hehehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KMT Skrevet Oktober 25, 2016 Forfatter Share Skrevet Oktober 25, 2016 Fann no grunnen til at (det som eg trudde var) antispinn kobla inn ved pådrag. Det viste seg å vera antiskrens, ikkje antispinn. Ifm bytte av stikkaksling / cv joint på eine bakhjulet, demonterte eg indre del av fremre øvre bærearm i bakstillinga for å komme til. Eg laga derimot ikkje merke på den eksentriske bolten som justerer hjulstillinga for å beholde orienteringen på bolten, hvilket eg burde ha gjort. Sjekka i går hjulstillinga ved hjelp av ei lang rett aluminiumsstang og fann fort ut at spindelen var langt ute av posisjon. Grovjusterte bakstillinga. Voila!No koblar ikkje antiskrens inn lenger, sjølv med 20''. Up next: 4-hjulskontroll mcelg reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå