Chrono Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Jeg har en '08 525dat som slurer i noen sekunder ved kaldstart. Et typisk eksempel er at bilen har stått i garasjen over natta, evt flere dager og jeg setter den i drive. Istedenfor å "ta tak" som den normalt ville gjort, må jeg ruse til opp mot 1500rpm for at den skal gå fremover. Etter noen få sekunder tar den gradvis tak og fungerer normalt. Ellers opplever jeg at den ikke vil motorbremse på 1. gir. Girer jeg fra 2. til 1. bremser den på motoren et lite øyeblikk, før bilen bare triller og motoren går på tomgang. Jeg har også opplevd at dette har forekommet på 2. gir dersom jeg svinger ut på en vei i bratt nedoverbakke. Dersom jeg da gir gass tar kassa "tak" og motorbremser som normalt. For meg kan det virke som det kan være lavt oljetrykk, evt at den mister trykket over natta. Jeg har forsøkt å Google litt rundt dette uten særlig hell, men fant noe rundt en software oppdatering som kunne øke trykket i kassa. Er det noen som har noe innspill rundt dette, eller som har opplevd tilsvarende? Det ble for øvrig byttet olje på girkassa for et par år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Min kasse har akkurat samme symptomer som din. Dess lengere bilen står, dess mindre tar den tak på tomgang ved oppstart. Men jeg trenger ikke mange sekunder på tomgang eller omdreininger før den tar tak. Men jeg merker en forskjell på 1 dag til 4 dager. Ang motorbrems så er min likedan og det virker som det er slik de skal være. Ellers må jeg si at min girkasse er ca 2 år gammel med ny olje da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 13, 2016 Share Skrevet Juli 13, 2016 Dette har jeg på min E39 også.. Er jo ikke samme girkasse osv. Men på det værste kan det fort ta 10 sekunder+ før den siger forrover på flat mark. Hjelper ikke gasse, men det jeg fant ut hjalp var og sette den i manuell og første gir, da kobler den inn med en gang. Har vært sånn i sikkert 4-5 år nå, ikke bitt verre. Tror faktisk det har gitt seg litt nå, tror ikke det er så ille som det har vært tidligere, spesielt på vinteren når det var kaldt. Jeg fant et dokument i DIS der dette var beskrevet, og det skulle vist tyde på lekkasje i C1 clutch (på e39). Det kunne MULIGENS fikses ved en software oppdatering, ved og kjøre trykket andre veien eller noe sånt.. Husker ikke hvordan det var beskrevet. Men det var ikke sikkert det funka. Jeg oppdaterte software, men vet ikke om det var brukt den rette versjonen for og fikse dette problemet. Ble ikke bedre. Ble heller ikke bedring etter oljeskift. Så jeg har bare levd med det.. Irriterende.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå