easyfixx Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Har en 12 mod BMW F11 520 som jeg ikke får kjørt inn henger festet på. Har vært plaget med de før. Men har da vært inne til forhandler å fått de fikset da de også var andre ting som skulle bli tatt på garantien. men nå er de kaputt igjen. Får ikke kjørt de inn under bilen etter bruk. Ikke lys i lampa på knappen bak i bagasje rommet. Har feil melding på trailer indikator i displayet. Flere så har vært bortig dette, og har noen triks? Er ikke så gira på å kjøre 30 mil for 3 gang for en liten fille ting. Men er jo iriterende att de står ut hele tiden, er jo mer strøkent når de er gjemt🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet Juli 14, 2016 Share Skrevet Juli 14, 2016 Vært mye problemer med de elektriske hengerfestene. Jeg har nettopp fått skiftet både tilhengerfeste og tilhengerfeste modulen på garanti. Får du det ikke til å kjøre inn ved å holde inne knappen heller? Ved å holde inne knappen "tvangskjøres" motoren til hengerfeste uavhengi om posisjons sensorene på hengerfeste gir rett tilbakemelding eller ikke. Det er visst disse sensorene det er litt problemer med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easyfixx Skrevet Juli 15, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2016 Har prøvd å holde inne knappen ja for å tvangskjøre det, men de funker ikke. Vet ikke helt hva di bytta sist. Men får vel bare ringe å høre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 16, 2016 Share Skrevet August 16, 2016 Fikk ikke inn hengerfeste i dag etter bruk, rødt lys i bryteren. Monterte igjen overgangen til europlugg og låst bile, låste opp igjen og fjernet overgangen. Da gikk hengerfestet bare noen mm, gjor denne operasjonen flere ganger og til slutt gikk hengerfestet full funksjon. Kjørte flere ganger ut/inn, virker bra nå. Hva har dere andre gjort med denne feilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 Fikk time hos BMW verkstedet, de ser på den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 17 timer siden, John Kr skrev: Fikk ikke inn hengerfeste i dag etter bruk, rødt lys i bryteren. Monterte igjen overgangen til europlugg og låst bile, låste opp igjen og fjernet overgangen. Da gikk hengerfestet bare noen mm, gjor denne operasjonen flere ganger og til slutt gikk hengerfestet full funksjon. Kjørte flere ganger ut/inn, virker bra nå. Hva har dere andre gjort med denne feilen? Dette hadde jeg også problemer med ved et par tilfeller. Gjorde rent kontakten på hengerfestet, siden har det vært i orden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 Hei igjen Hvilke kontakt? Mener du kontakten til lysene til hengeren på bil siden? Det skal ikke være noe skitt på min kontakt da jeg sprayer regelmessig med CRC, men det skader jo ikke å gjøre den en gang til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 22 minutter siden, John Kr skrev: Hei igjen Hvilke kontakt? Mener du kontakten til lysene til hengeren på bil siden? Det skal ikke være noe skitt på min kontakt da jeg sprayer regelmessig med CRC, men det skader jo ikke å gjøre den en gang til. Ja det stemmer. Det virket som om bilen trodde hengeren fortsatt var tilkoblet, så jeg antok det hadde med fuktighet i kontakten å gjøre. Jeg gjorde rent også fra baksiden, og sprayet på vaselinspray. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 ok, skal prøve WD40 i dag, takk for tipset, skal få høre hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 Spraya litt WD40 inne i kontaktene, men plukket du sund hele kontakten? Det ser ut som om det er mulig... Men det ble ikke bedre, jeg må låse og åpne bilen en gang for å få grønt lys. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet August 17, 2016 Share Skrevet August 17, 2016 6 timer siden, John Kr skrev: Spraya litt WD40 inne i kontaktene, men plukket du sund hele kontakten? Det ser ut som om det er mulig... Men det ble ikke bedre, jeg må låse og åpne bilen en gang for å få grønt lys. Er det ikke et slags fingergrep på det baklokket da? Mener det var det, og da kom jeg til baksiden av kontaktene. Jeg må også låse og åpne, eller lukke luka og åpne, for å reaktivere det grønne lyset om det har gått for lang tid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 29, 2016 Share Skrevet August 29, 2016 (endret) De finner ikke noe feil på hengerfestet, de oppgraderer software/ koding nå .... venter, tar lang tid, håper det blir bra tilslutt. Hva medfører det å bytte software? Oppdatert; Det viser seg at de har byttet hengerfeste og kontroller, derfor må de oppgradere software... men, programmet krasjet/ stoppet under opplasting, de jobber fortsatt med saken... hmmm... Oppdatering 2; Måtte tanke hele softwarepakke på nytt, linja til tyskland ble brutt. Ser bedre ut nå... håper det. De starta på jobben kl.0730, nå er kl.1630. Oppdatering 3; De fikk til bilen til slutt, ferdig kl.1730. Merkelig, alt virket normalt på tur hjem (110km). Endret August 30, 2016 av John Kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 (endret) @John Kr Var det på Sulland? Endret August 30, 2016 av Otis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel80 Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 T 18 timer siden, John Kr skrev: De finner ikke noe feil på hengerfestet, de oppgraderer software/ koding nå .... venter, tar lang tid, håper det blir bra tilslutt. Hva medfører det å bytte software? Oppdatert; Det viser seg at de har byttet hengerfeste og kontroller, derfor må de oppgradere software... men, programmet krasjet/ stoppet under opplasting, de jobber fortsatt med saken... hmmm... Oppdatering 2; Måtte tanke hele softwarepakke på nytt, linja til tyskland ble brutt. Ser bedre ut nå... håper det. De starta på jobben kl.0730, nå er kl.1630. Typisk BMW det der.. Merkeverkstedene har håpløst (gameldags?) utstyr som KREVER oppkobling mot Tyskland og må oppdatering HELE bilen hver gang de skal gjøre noe i en modul, men det finnes endel bil-elektronikk verksteder som har mye bedre / nyere utstyr som ikke trenger online kobling, og som kan programmere/oppdatere en og en modul av gangen, slik at en jobb gjerne tar 30-60minutter istedefor timesvis.. I Bergen kan jeg anbefale Sekkingstad Bilteknikk. De har investert i det nyeste og dyreste utstyret, og har gitt meg veldig god kundebehandling ved oppdatering av moduler når merkeverkstedet bare rotet til og var vrang.. Eieren er også tidligere BMW mekaniker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John Kr Skrevet August 30, 2016 Share Skrevet August 30, 2016 (endret) 13 timer siden, Otis skrev: @John Kr Var det på Sulland? Nei Jeg godt fornøyd med dem, de prøver ivertfall. Jeg synes de er service maned og de har alltid ordnet opp for meg. Har nytt hengerfeste og software nå. Vil faktisk mene at jeg merket endringer på bilen på motor, girkasse og styring. Endret August 30, 2016 av John Kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå