Gå til innhold

Kjøp av F11 525 2011mod


 Share

Anbefalte innlegg

Hei, lite svar å få konstaterer jeg. 8)
Sikkert ferietid som er  årsaken?

Du har kanskje funnet og lest alt i F10 / 11  gruppen her inne? 
Masser av nyttige tips som jeg personlig har hatt stor nytte av.

Vedr . bruktimport kontra 'norsk bil' kan jeg ikke  understreke sterkt nok fordelen å ha 'Kaldt klima utstyrs pakken' som de 'norske F10/11 leveres med.
  BMW kode S842S
Kaldt klima systemet + Webastovarmer heter opp drivverket og kupé kjapt og er blitt uunnværlig for meg om vinteren.

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Finnsbråtn skrev:

Ja det var d:)

Nei har ikke lest den tråden. Søkte litt rundt med fant ikke den tråden!  Men takk for deling:)

Men varmer kaldt klima utstyrs pakken opp cupen noe vesentlig fortere enn uten da?

 

Fikk du ikke linken til F10/11 gruppen?

Om kaldt klima varmer opp kupén fortere?
Tja...
 Nå får jeg sikkert kjeft, men logikken min sier at når motor blir raskere oppvarmet, vil også det andre bli det. Det er vel ikke uten grunn at BMW har lagd dette og kalt det 'Kaldt klima versjon'?
Ikke sant?
Min har i tillegg en Webasto dieselvarmer som varmer opp kjølevannet og kupéen.
En webasto dieselvarmer er en genial innretning hvis du skal ha deg dieselbil.

Og du kan jo også lese om min f10.  Link finner du i signaturfetlet mitt. :-)

Endret av Mr. Erling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så må jeg si at du har gjort ett bra valg av bil og årgang. 2011 var siste året 525d hadde N57 motoren som er en rekkesekser. Den nye N47 motoren på to liter og fire sylindre er ikke noe å trakte etter, ukultivert og kjønnsløs motor. Når det gjelder selve motoren så er det så vidt meg bekjent kun en ting å se etter, svette/lekkasje mellom oljefilterhus og motorblokk. Ellers så regnes denne motoren for å være skuddsikker og så nært som feilfri man kan komme. 

Når det kommer til F11 så har dette også vist seg å være gode biler, ingen alvorlige feil men kun små ting om noe må nevnes. Ingen grunn til å styre unna Panoramataket slik som E61, ei heller brudd i bakluke. Det du derimot må sjekke er at setevarmer i sitteputa foran virker, se at dørpakkningene er hele, sjekke lykter for dugg, sjekke at comfort acess virker om bilen har dette og sjekke luftputer til nivåregumering bak. Det ligger ikke inne noen aksjon ifra BMW på sistnevnte, men de byttes på garanti om bilen er solgt ny i Norge. Gå grundig igjennom Idrive, sjekk at ikke bildet henger eller fryser. Svært sjelden det er noe problemer her, og om det dukker opp noe så løses det med en software update (Som Bavaria tar ca 1700,- for). Slik jeg ser det så er det ikke noen grunn til å ikke vurdere en bil som er bruktimportert. Sjekk servicehefte, dette skal uansett være komplett og helst med stempler ifra merkeverksteder. Ellers så ville jeg brukt mer energi på å finne en bil med rett utstyr enn å fokusere på om bilen er importert eller ei. Navi pro, Panoramatak, Sport eller comfort stoler i skinn, headup og ryggekamera er å anbefale. 

Jeg har nå kjørt F10 530d (samme motor som 525d 2010-2011) i to år og 35 000 km. Jeg må bare si at jeg er helt imponert over bilen, fantastisk å kjøre, utrolig pen å se på og meget god kvalitet. Min bil er importert ifra Tyskland og har ikke den nevnte Cold Clima Pakken, men jeg har heller ikke savnet den. Den mest merkbare forskjellen er at Cold Clima biler har en elektrisk vifte som blåser varmluft i kupeen til motoren blir varm nok til å gjøre dette selv. Biler uten denne tar gjerne noe lengere tid før du får ordentlig varme, gjerne 5-8 min på ordentlig kalde dager.

Jeg anbefaler gjerne F10/11, rett og slett en glimrende bil. Lykke til med bilkjøp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Fredrik 90 skrev:

For det første så må jeg si at du har gjort ett bra valg av bil og årgang. 2011 var siste året 525d hadde N57 motoren som er en rekkesekser. Den nye N47 motoren på to liter og fire sylindre er ikke noe å trakte etter, ukultivert og kjønnsløs motor. Når det gjelder selve motoren så er det så vidt meg bekjent kun en ting å se etter, svette/lekkasje mellom oljefilterhus og motorblokk. Ellers så regnes denne motoren for å være skuddsikker og så nært som feilfri man kan komme. 

Når det kommer til F11 så har dette også vist seg å være gode biler, ingen alvorlige feil men kun små ting om noe må nevnes. Ingen grunn til å styre unna Panoramataket slik som E61, ei heller brudd i bakluke. Det du derimot må sjekke er at setevarmer i sitteputa foran virker, se at dørpakkningene er hele, sjekke lykter for dugg, sjekke at comfort acess virker om bilen har dette og sjekke luftputer til nivåregumering bak. Det ligger ikke inne noen aksjon ifra BMW på sistnevnte, men de byttes på garanti om bilen er solgt ny i Norge. Gå grundig igjennom Idrive, sjekk at ikke bildet henger eller fryser. Svært sjelden det er noe problemer her, og om det dukker opp noe så løses det med en software update (Som Bavaria tar ca 1700,- for). Slik jeg ser det så er det ikke noen grunn til å ikke vurdere en bil som er bruktimportert. Sjekk servicehefte, dette skal uansett være komplett og helst med stempler ifra merkeverksteder. Ellers så ville jeg brukt mer energi på å finne en bil med rett utstyr enn å fokusere på om bilen er importert eller ei. Navi pro, Panoramatak, Sport eller comfort stoler i skinn, headup og ryggekamera er å anbefale. 

Jeg har nå kjørt F10 530d (samme motor som 525d 2010-2011) i to år og 35 000 km. Jeg må bare si at jeg er helt imponert over bilen, fantastisk å kjøre, utrolig pen å se på og meget god kvalitet. Min bil er importert ifra Tyskland og har ikke den nevnte Cold Clima Pakken, men jeg har heller ikke savnet den. Den mest merkbare forskjellen er at Cold Clima biler har en elektrisk vifte som blåser varmluft i kupeen til motoren blir varm nok til å gjøre dette selv. Biler uten denne tar gjerne noe lengere tid før du får ordentlig varme, gjerne 5-8 min på ordentlig kalde dager.

Jeg anbefaler gjerne F10/11, rett og slett en glimrende bil. Lykke til med bilkjøp :) 

 

Derfor jeg skal ha 2011 modellen så man får sekser motoren :)

Takk for tips! Ser ikke for meg at det blir noe problem uten Cold Clima pakken jeg heller da det ikke er så mange dager i året at det er skikkelig kaldt her jeg bor ihvertfall!

Men har det vært noe problem med lekkasje av rennende vann inn i dørene på denne modellen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Finnsbråtn skrev:

Takk for tips! Ser ikke for meg at det blir noe problem uten Cold Clima pakken jeg heller da det ikke er så mange dager i året at det er skikkelig kaldt her jeg bor ihvertfall!

Men har det vært noe problem med lekkasje av rennende vann inn i dørene på denne modellen?

Jeg bor riktig nok på Sørlandet men det blir jo noen turer til "heia" hvor det er sikkelig kalt. Aldri hatt problem med start eller å holde varmen, selv når temperaturen synker under -20.

Vannlekkasje i bakdøra gjelder kun de tidlige 2010 modellene av F10, ikke på F11. Er limet til membranen i bakdøra som slipper og kan slippe inn noe vann etter kraftig regnvær, fikses ved å ta av dørtrekket og lime med Tec 7. Men det er ett meget sjelden problem og om man har bil i garasje f eks så vil man mest sansynlig aldri oppdage dette. 

Endret av Fredrik 90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Finnsbråtn skrev:

 

Derfor jeg skal ha 2011 modellen så man får sekser motoren :)

Takk for tips! Ser ikke for meg at det blir noe problem uten Cold Clima pakken jeg heller da det ikke er så mange dager i året at det er skikkelig kaldt her jeg bor ihvertfall!

Men har det vært noe problem med lekkasje av rennende vann inn i dørene på denne modellen?

 

1 time siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg bor riktig nok på Sørlandet men det blir jo noen turer til "heia" hvor det er sikkelig kalt. Aldri hatt problem med start eller å holde varmen, selv når temperaturen synker under -20.

Vannlekkasje i bakdøra gjelder kun de tidlige 2010 modellene av F10, ikke på F11. Er limet til membranen i bakdøra som slipper og kan slippe inn noe vann etter kraftig regnvær, fikses ved å ta av dørtrekket og lime med Tec 7. Men det er ett meget sjelden problem og om man har bil i garasje f eks så vil man mest sansynlig aldri oppdage dette. 

hei 8)
Vil anbefale installasjon av en Webasto dieselvarmer!
Jeg er blitt fullstendig  bortskjemt.

Ikke bare kan du forhåndsinnstille oppvarming av kupéen, men 'Webastoen'  assisterer også motoren til raskere å komme opp i normal arbeidstemperatur.
- Det må være bra?
- Ser bare fordeler jeg... eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg bor riktig nok på Sørlandet men det blir jo noen turer til "heia" hvor det er sikkelig kalt. Aldri hatt problem med start eller å holde varmen, selv når temperaturen synker under -20.

Vannlekkasje i bakdøra gjelder kun de tidlige 2010 modellene av F10, ikke på F11. Er limet til membranen i bakdøra som slipper og kan slippe inn noe vann etter kraftig regnvær, fikses ved å ta av dørtrekket og lime med Tec 7. Men det er ett meget sjelden problem og om man har bil i garasje f eks så vil man mest sansynlig aldri oppdage dette. 

 

 Okei. Hørte bare om en som hadde hatt lekkasje av vann som hadde trekt seg inn under gulv trekket på en F11. Mener han sa det var noe plastikk/gummi propp av noe slag i døra som det var noe tull med. Men hadde fått skiftet det og da ble det greit. Men mulig det var bare et engangstilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...