Gå til innhold

Få tysk bil til at blive norsk online... F11

Däne
 Share

Anbefalte innlegg

Hei Alle, 

Første post her fra mig. Jeg er flytte fra Danmark til Norge og har netop købt mig en 530xd F11, 2016 i Tyskland. Nu forsøker jeg forgæves at få den til at blive 100% norsk og glemme de tyske vaner. Jeg har ændret sprog i system og fået den registreret hos bmw Norge på Stellnummer og simkort, men det er som om at den ikke vil slippe de sidste tyske ting. Hotline er stadig et tysk nummer, det samme gælder concierge service nummer og når jeg forsøker at update telefon/entertainment system så via bmw update så vil bilen ikke acceptere den version bmw update siger den mangler - igjen en konflikt. Bavaria Stavanger har ikke kunne hjælpe med dette og sender mig frem og tilbake mellem salg og teknisk service uten svar så derfor håber jeg at andre her har prøvet at importere en tysk bil og kan hjælpe mig?

Jeg håber I forstå det dansk/norske.... 

Takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener dette er noe som har med software å gjøre, så det burde jo gå å bytte bilens identitet til Norsk. Hadde det vært en fysisk del som hindret dette så kunne jeg forstått at Bavaria ikke finner ut av det.

Ville forsøkt å ta kontakt med en annen forhandler eller BMW Norge :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Kjennern skrev:

Dette kodes hos forhandler, om de gjør dette gratis er noe annet..

OKay - det var hvad jeg tænkte, men underligt at de så ikke kan give mig den rette hjælp. Jeg vil forsøke med en factory reset i dag, så må vi se hvad der sker.... Den burde jo kunne downloade "lande data" når den genstarter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...