Fredrik Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 (endret) Eirik Viste: E46 er fantastisk fine biler. Jeg hadde min 2003 E46 318d Touring i 10 år og kjørte 340000 Km med den (jeg hadde en 1997 E36 323i før E46'en). Barna vokste opp med bilen og vi savner den alle sammen. Utfordringen er at selv om dagens F31 318d Touring utvilsomt er en kjempfin bil er den etter min mening ikke like fin, lett og agil som vår tidligere E46 Touring var. Jeg tenker videre på saken, men i mellomtiden nyter jeg noe helt annet enn en BMW (så blir det bare bedre å komme tilbake til BMW)... Vedr. E46 320i med M54B22 motor og den relativt lave utvekslingen på diffen så tror jeg årsaken er at BMW primært fokuserte på akselerasjonstidene E46 323i klarte. Det skiller ikke mye mellom disse to modellene på dette området heller ikke når det gjelder topphastigheten. Alternativt kunne BMW ha gått for en høyere utveksling på diffen med korresponderende gearing på gearkassen, men dette ville ha påvirket akselerasjonstidene eller gjort gearingen temmelig kort og dermed påvirket komforten i negativ retning. M54B22 motoren er en fin konstruksjon (spesielt i den relativt lette E85 Z4), men den var definitivt ikke like tilpasset den tyngre E60 5-serien (og i alle fall ikke med automatgear). E46 320i var på mange måter et godt kompromiss, men som denne diskusjonen viser kom motoren til kort i enkelte situsjoner med 5-trinns manuell gearkasse. Endret Juli 29, 2016 av Fredrik Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Juli 29, 2016 Share Skrevet Juli 29, 2016 4 timer siden, Mathias Holtsdalen skrev: ikke for å spore helt av så kommer også E46 M3 med 6trinns Ja det kan nok stemme bra det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå