Gå til innhold

Manglende effekt ved gasspådrag, flere feilkoder E61


Jonas1989
 Share

Anbefalte innlegg

Har  en Bmw 520 E61 2009 modell. 

 

Trykket inn gassen og bilen mistet da all effekt og fikk opp denne feilkoden: "Engine failure, redused power". Fikk lest ut koden som sa at dieselfilter måtte byttes.

 

Har nå byttet dieselfilter og kjørt en ukes tid. Bilen virker litt "Død" når jeg trykker på gassen, og det tar ei stund før bilen får effekt. Fikk plutselig opp samme feilmeldinga og bilen gikk i nødmodus "Engine failure, redused power". Var å leste ut nye feilkoder, dette kom ut (vedlegg):

 

Noen som kan forklare meg dette, og hva jeg burde gjøre videre? 

Feilmelding bmw 520.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst skjedd noe med formatet på bildet. Dette er feilkodene:

 

 

4B1C   oppvarming, drivstoffilter, feil ved aktivering

4C2F  CAN-bus feil oppsto ved dataoverføringen

4C2E   CAN-bus feil oppsto ved dataoverføringen

4C29   CAN-bus feil oppsto ved dataoverføringen

4B90   Rail-trykkovervåking, motorstart

4D7F   Motorstyreenhet, intern feil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo slette alle og se hva som kommer opp igjen. "Intern feil på motorstyreenhet" høres da ikke så bra ut. Du kan eventuelt se om det har lekket noe vann inn til motorstyringa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DIeselfilter oppvarming det er den klossen bakpå som holder varme i filteret om vinteren. Dette er en del av "kaldt klima" pakken til BMW og har ikke noe å si på varme dager. Er først når vinteren kommer at den skal hjelpe til med flow og hindre "voksing" av dieselen.

 

Hvis dette kom etter chipping så ville jeg gått tilbake til original program, og gått tilbake til han som chippet den. Jeg ser for meg at det kan ha gått noe galt i overføringen her. Railtrykk ved oppstart kan være flereting, men som sagt, prøv original program først.

 

Hvis du ikke har det originale programmet som kom gjerne innom meg hvis du er på Østlandet, så skal jeg få lagt inn det originale for deg.

Hvem gjorde chippingen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...