Gå til innhold

Airbag lampe e46

emilguten
 Share

Anbefalte innlegg

Airbag sensoren i passasjersetet.  Man får sånne motstander man bare kobler på.  Tror ikke airbagen virker da, men man er kvitt feilkode. Man kan også bytte sensoren, men den ryker bare noen lener kneet sitt i setet.

Prøv å søk på e46 Airbag bypass på ebay og se om du får opp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde bestilt en sånn og testet. E46 har slitet veldig mye med airbag tull. Og det som er best utbredt er den sensoren i passasjersetet som ryker. Har hørt om folk som har byttet denne hos BMW for 3-4 tusen. Også går det ett par måneder og noen lener kneet i setet for å hente noe i bilen, også ryker den igjen. Regner med du har sjekket sikringer? 

http://www.ebay.com/itm/BMW-PASSENGER-SEAT-OCCUPANCY-BYPASS-MAT-SENSOR-AIRBAG-E46E36E38E53E31E39M3M5E34-/282066132151?hash=item41ac739cb7:g:Aq0AAMXQrhdTVtyu&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hadde samme problem på min. Sensoren i passasjer-setet som røyk. 

Husker ikke nøyaktig feilkoden, men noe som: "Airbagmodul, passasjer-side". 

Det er ikke vanskelig å bytte sensoren selv, om man ikke er redd for litt arbeid :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, tennbrikket skrev:

hadde bestilt en sånn og testet. E46 har slitet veldig mye med airbag tull. Og det som er best utbredt er den sensoren i passasjersetet som ryker. Har hørt om folk som har byttet denne hos BMW for 3-4 tusen. Også går det ett par måneder og noen lener kneet i setet for å hente noe i bilen, også ryker den igjen. Regner med du har sjekket sikringer? 

http://www.ebay.com/itm/BMW-PASSENGER-SEAT-OCCUPANCY-BYPASS-MAT-SENSOR-AIRBAG-E46E36E38E53E31E39M3M5E34-/282066132151?hash=item41ac739cb7:g:Aq0AAMXQrhdTVtyu&vxp=mtr

Har sjekka sikringen ja :) 

Får prøve å skifte den da:)  For jeg får jo ikke bilen eu-godkjent med lampe. Å er allerede 1 mnd på åvertid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Petvol27 skrev:

Jepp, hadde samme problem på min. Sensoren i passasjer-setet som røyk. 

Husker ikke nøyaktig feilkoden, men noe som: "Airbagmodul, passasjer-side". 

Det er ikke vanskelig å bytte sensoren selv, om man ikke er redd for litt arbeid :-)

Men fikk du feilmeling på den sensoren ?  For jeg får ingen feilmelling:/

Vet du hvor mye sensoren koster som ca?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, emilguten skrev:

Men fikk du feilmeling på den sensoren ?  For jeg får ingen feilmelling:/

Vet du hvor mye sensoren koster som ca?:)

Ja, fikk feilmelding.

Men det er mange år siden, så er jammen ikke sikker på prisen. 

Mulig jeg husker feil, men 1500 ish på GS ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den sensoren under passasjersetet er kun for og registrere at det sitter noen der. Hvis den sensormatta er deffekt så skal airbag uansett ville fungere. Dette er kun for og spare airbag hvis du sitter alene foran hvis uhellet sku vært der. For og slukke lampe kan du kjøpe sånn motstand på ebay for eksempel for og bli kvitt feilmeldingen. Men da må du uansett inn med diagnoeapperat for og slette lampa etterpå. Har vært borti at det er dårlig kontakt under sete også, så det er kanskje verdt og sjekke ut.

Endret av vegard89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...