Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
3 timer siden, bergeee skrev:

Bytt veivhus " filteret" på toppen. Ta en god service så kan det hende det gir seg litt :)

De kan eg, men lurte på om eg berre skulle hatt bilen inn på service hjå merkeforhandler og. 

Har jo bytt olje på x antal biler. Er vell ikkje noko som må skrives inn i hjernen på bilen etter hvert skift? Og eventuelt spesial verktøy som må brukes? 

Noen andre som tek servicen selv på så nye BMW'er? (2008) 

Også de å Blende røyr for at oljen ikke skal leke ned i cooleren er de heilt bra da? Er jo ein grunn for at oljen renn ned, har og lyst å sjekke om turbo er OK.. ☺️

Skrevet

Blender jo ikke røret hvor oljedampen går, oljedampen går til friluft istedenfor til turbo og intercooler. Røret som blendes er jo for å at all luft skal passere luftfilter og LMM. Vil også tro at lufthastighet og dermed mengde blir påvirka hvis hullet hadde blitt stående åpent.

Men du må jo gjøre det du er mest komfortabel med, de fleste kjører jo med en Intercooler med olje i.

Skrevet
6 timer siden, Royski skrev:

De kan eg, men lurte på om eg berre skulle hatt bilen inn på service hjå merkeforhandler og. 

Har jo bytt olje på x antal biler. Er vell ikkje noko som må skrives inn i hjernen på bilen etter hvert skift? Og eventuelt spesial verktøy som må brukes? 

Noen andre som tek servicen selv på så nye BMW'er? (2008) 

Jeg tar service utelukkende selv og skrur alt jeg kan selv. 

Du må jo ikke nullstille service indikator, men det er jo mest praktisk og kanskje best mtp videresalg senere. 

Det er enkelt å nullstille service selv via instrument panelet. Ingen problem. 

Skrevet (endret)

Prøv og løsne slangeklemmen til IC røret. Da skal du klare å løsne røret fra IC slik at det blir en liten glippe. Er det mye olje der så vil det renne ut en del olje. Hvis ikke kommer det noen dråper noe som er normalt. Hvis det renner ut mye olje ville jeg nok sett nærmere på dette. Hvis ikke har du en quickfix med å skifte del nr. 3 på bildet.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E60N/Europe/525xd-M57N2/mar2008/browse/engine/intake_manifold_supercharg_air_duct_agr/

Endret av mspec
  • 7 months later...
Skrevet
On 8.8.2016 at 12.46, Hpi skrev:

Det er slange nr 6 jeg har blenda i enden ja, den går inn på nippel nr.9

Hos meg er det for øvrig ingen sensor der, kun en nippel. Jeg har en 01/2000 modell så det er preface som er importert fra Tyskland så om det er årsak vet jeg ikke. Hos meg ser det slik ut:

DSC_0294.JPG

Tar denne litt opp igjen.. Jeg tenker å få åndingen ut i friluft nå siden jeg har noe lekkasje/oljesøl på denne slangen til turbo. Tipper da at det går endel olje gjennom turbo/ic/innsug. med mye småkjøring blir det neppe bedre..

Hvor kjøpte du slange/nippel? Dim? Kunne selvfølgelig målt selv også men like greit å høre men noen som har gjort d.

Et spm til, gjør du noe med dette når bilen er på EU..? Eller vil de ikke se det?

Skrevet

Jeg bruker ikke den brune slanger lenger, den ble til slutt helt gjennomtrukket i olje. Nå bruke jeg slange nr 6 den første biten ut fra toppdeksel og så går den over i en fleksibel eksosslange fra Biltema. 36mm, uttaket i toppdeksel er 30mm.  Eksosslangen ligger ned til travers. De sa ikke noe på EU, vet ikke om de la merke til det :) 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Fleksibel-eksosslange-2000017821/

Skrevet
9 timer siden, Hpi skrev:

Jeg bruker ikke den brune slanger lenger, den ble til slutt helt gjennomtrukket i olje. Nå bruke jeg slange nr 6 den første biten ut fra toppdeksel og så går den over i en fleksibel eksosslange fra Biltema. 36mm, uttaket i toppdeksel er 30mm.  Eksosslangen ligger ned til travers. De sa ikke noe på EU, vet ikke om de la merke til det :) 

http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Eksosanlegg/Eksosanlegg-Universal/Fleksibel-eksosslange-2000017821/

👍 da har jeg en grunn til å ut på Biltema igjen..:)

Skrevet

Ja alltid hyggelig med en tur til Biltema :)  Jeg har lagt et lag med ducktape på slangen i tilfelle det skulle svette olje igjennom. Vet ikke om det var nødvendig mem da renner i hvert fall oljedråpene ned og smører travers istedenfor å svette igjennom

Skrevet
1 time siden, Hpi skrev:

Ja alltid hyggelig med en tur til Biltema :)  Jeg har lagt et lag med ducktape på slangen i tilfelle det skulle svette olje igjennom. Vet ikke om det var nødvendig mem da renner i hvert fall oljedråpene ned og smører travers istedenfor å svette igjennom

brukte du bare tape i overgangen mellom slangene også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...