Andreasp Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 Hei! Jeg har en e90 320i 2005 som det kommer blårøyk etter den har stått på tomgang i 5-10 minutter. Den bruker også olje. Hva kan være galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 Kan være mye rart. Ventiltetninger, stempelringer etc. Har du sjekket veivhusventilasjon og sånt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasp Skrevet August 10, 2016 Forfatter Share Skrevet August 10, 2016 Nei, har ikke sjekka noe enda for jeg vet ikke hvordan jeg gjør det eller hva jeg må på verksted for å sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 10, 2016 Share Skrevet August 10, 2016 (endret) Ta av oljepåfyllingslokket mens bilen står på tomgang, legg hånda over og kjenn etter mye vakuum. Om det er det så er vhv mest sannsynlig tett. Det burde byttes ved relativ regelmessighet og kan foråsake mye oljebruk og dårlig sirkulasjon ved tetting. Som regel også da oljepeilingsrøret. Byttet på min M52TU og var ganske grei jobb dog tidskrevende og pirkete. Usikker på hvordan det er lagt opp i E90, men. Om det er noe internt i motor så er det litt verre.. Endret August 10, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasp Skrevet August 10, 2016 Forfatter Share Skrevet August 10, 2016 Okei takk, skal prøve dette. Så du får høre fra meg i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasp Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Blåser ut gjør det... ikke vakuum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 Da er det feil med veivhusventilasjon, disse delene må skiftes. http://bmwfans.info/parts-catalog/E90/Europe/320i-N46/L-N/jan2006/browse/engine/crankcase_ventilation_oil_separator/ Noen ganger trenger man ikke skifte alle delene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasp Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Kan det ha noe med stempelringer, sylindere eller stempel? Eller er du helt sikker på at det er veivhusventilasjon? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 (endret) Tyder veldig på det med de symptomene. Dessuten er det myye billigere å bytte, og er verdt å bytte uansett. Prøv det først du VHV-systemet fylles opp av tjukk gugge som ikke er så kjekt å ha der inne. Endret August 11, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreasp Skrevet August 11, 2016 Forfatter Share Skrevet August 11, 2016 Er det vanskelig og dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Koster ca 6000,- hos BMW for hele jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå