Loco Skrevet August 11, 2016 Share Skrevet August 11, 2016 (endret) Hei. Lurte på om noen har hatt samme problemet som meg og har en fiks. Ryggesensorene mine funker ikke. Har rygget inntil garasje og tatt diagnose med inpa og den viser at høyre sensoren bak ikke reagerer på noen avstander. Deretter bytta jeg om på sensorene, men fortsatt reagere ikke den høyre bak mens de andre viser riktig avstand, så det er ikke sensoren som er ødelagt. Tar jeg hele sensoren ut, så kommer det ett 5-6 sekunders langt pipe lyd fra sensor høytaleren. Alle sensorene tikker når jeg legger øret til. Kan hele pdc modulen være ødelagt ? Håper noen har ett godt forslag. Hilsen Fredrik Endret August 12, 2016 av Loco Feilskriving Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reef89 Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Enten modulen eller ledningsbrudd/ dårlig kontakt. Ville prøvd en annen modul. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet August 12, 2016 Share Skrevet August 12, 2016 Høres ut som dårlig kontakt egentlig. Prøv og sjekk kontakt/ledning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loco Skrevet August 12, 2016 Forfatter Share Skrevet August 12, 2016 Takk for svar. Tenker og kjøpe meg ett voltmeter på biltema for å sjekke ledningene så får jeg se om det er noen ledninger som er dårlig kontakt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loco Skrevet August 18, 2016 Forfatter Share Skrevet August 18, 2016 (endret) Til de som kommer til å ha samme problemet. Den virker nå. Tok av den hvite kontakten på modulen og sprayet den med elektrisk kontakt rens og satt den på plass igjen, så funket det. Virker som om det muligens er irra kontakt siden den nå snakker med alle sensorene. Muligens en ny kontakt der hvis jeg finner det. Hele pdc ledningsnettet burde vel byttes ut tenker jeg, men får være sånn til det skjer igjen. Endret August 18, 2016 av Loco Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NA Skrevet August 19, 2016 Share Skrevet August 19, 2016 Så bra, easy fix 😊 har samme problem, hvor sitter modulen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Loco Skrevet August 23, 2016 Forfatter Share Skrevet August 23, 2016 Modulen min satt på høyre side i bagasjerommet rett over batteriet. Du må ta av litt av trekket så ser du en hvit boks med 2 ledningskoblinger. Det er den hvite som går til sensorene. Vet ikke hva den svarte er til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå